چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه ای به رئیس و اعضای شورای شهر تهران تغییر نام خیابان نوفل لو شاتو در پی اهانت بی‌سابقه دولت فرانسه به ساحت نبی اکرم (ص) را خواستار شد.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی از سیاست های دولت در خصوص تعطیلی های اصناف به دلیلی شیوع کرونا انتقاد کرد و گفت: چرا اصناف و بازاریان را بدون حتی یک ریال کمک مالی تحت فشار قرار می دهید؟ مردم و اصناف با این گرانی کمرشکن و مشکلات معیشتی خانواده خود را چگونه تامین کنند؟

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که نیروی زمینی در بحث کشنده‌های فوق سنگین و راهبردی خودکفا شده است.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه نیروی زمینی ارتش نیرویی کاملا متحول شده است، اظهار کرد: موفقیت های به دست آمده ثمره روی پای خود ایستادن است و ثابت می کند در داخل کشور همه چیز داریم و با تلاش و توکل به خدای بزرگ می توانیم نیازمندی های خود را تامین کنیم.

جلسه پرسش و پاسخ اعضای هیات دولت با خبرنگاران چهارشنبه 7 آبان، با حضور تعدادی از اعضا و وزرای دولت در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

رییس بسیج اساتید کشور گفت: ایران کشوری پهناور و برخوردار از منابع گسترده مادی و معنوی برای پیشرفت است نهضت استادی بسیج برای گذار از تئوری آمریکایی بحران - فروپاشی به نظریه ظرفیت - راه حل رسیده و معتقد است باید به احصای هوشمند نظام ظرفیت ها و مزیت های ملی و استان ها ی کشور پرداخت.

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. مهمترین اخباری که امروز کوچویی به آنها پرداخته است، علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و وضعیت شیوع ویروس کرونا و کنترل آن در جهان، به موضوعات دیگری همچون چالش های آمریکا و چین بر سر اسلحه اختصاص دارد.

نماینده مردم بندر لنگه در مجلس گفت: باید مجلس برای صیانت از منافع مردم قدرتمند شود. با روش و برنامه‌های فعلی نمی‌توان به بهبودی امور دل بست.

یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت بورس هشدار داد و گفت: نزدیک به 50 میلیون نفر در بورس سرمایه گذاری کردند در حالی که سهم همه آن ها از سرمایه موجود در بورس نزدیک به 20 درصد است به عبارتی 80 درصد سرمایه بورس در اختیار بنگاه های بزرگ اقتصادی است.

رئیس قوه قضاییه گفت: جنگ اقتصادی ایران و سوریه را از راهی که در پیش گرفته باز نخواهد داشت

وزیر راه و شهر سازی گفت: ساماندهی بازار مسکن با ارائه مسکن‌های ارزان خوب پیش می‌رود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس تاکید کرد که اگر در مناقشه قره باغ تحت تاثیر القائات جریانات انحرافی دچار خطای راهبردی بشویم، دچار مشکل خواهیم شد.

وزیر دفاع گفت: دانشمندان و نخبگان نیروهای مسلح بایستی به کمک سایر محققان و پژوهشگران و همچنین شرکت های دانش بنیان آن کاری را که موجب غافلگیری دشمن می شود، وجهه ی همت قرار دهند و دنبال کنند.

نایب رئیس اول مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهوری درباره شیوه مقابله با کرونا نکاتی را مطرح کرد.

حسن روحانی در جلسه هیأت دولت که صبح چهارشنبه (7 آبان) برگزار شد، با بیان اینکه "حضور رهبر انقلاب در جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا برای ما فرصت مغتنمی بود و ایشان بیانات مهمی ایراد فرمودند و مهم این است که در این شرایط کنار هم باشیم"، گفت: ما در شرایط عادی نیستیم و حتی اگر در شرایط عادی بودیم و تحریم و کرونا هم نبود و مردم هیچ مشکلی نداشتند، باز هم برای توسعه و پیشرفت، به برادری...