چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس جمهور با تشکر از تفقد رهبر انقلاب نسبت به دولت تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند متهم کردن یکدیگر و سخنان ناروا گفتن ربطی به نقد ندارد و به گفته پیامبر (ص) اگر کسی مومنی را مورد اهانت قرار دهد با خدا اعلام جنگ کرده و در واقع اهانت کردن جنگ با خداست.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش نرخ تورم به دلیل افزایش میزان نقدینگی در کشور است، گفت: دولت مقصر اصلی افزایش نقدینگی و رشد تورم در کشور است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با عبدالغفور لیوال سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران دیدار و در خصوص روابط دو کشور گفت‌وگو کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستا مخالفت کردند.

یک نماینده مجلس درباره طرح تشکیل «وزارت امور روستا» گفت: این موضوع خیلی جدی نیست و بعید است به نتیجه‌ای برسد. مشکلات ما مربوط به ساختارها نیست و ضعف در مدیران اجرایی است.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: دادگستری استان تهران اقدامات موثری برای کاهش موجودی پرونده و معوقه‌ها انجام داده و هم اکنون میزان قابل توجهی از این آمارها کاهش یافته است.

نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بر ضرورت جلوگیری از کارهای عمرانی غیرضرور، تردد کامیون‌ها در شهر و همچنین فعالیت نیروگاه‌های اطراف تهران با سوخت مازوت برای مقابله با آلودگی هوا تاکید کرد.

سفیر ایران در روسیه تاکید کرد: سفر عراقچی به عنوان فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران به منطقه حاکی از دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مناقشات منطقه ای از طریق گفت‌وگو و راه حل‌های مسالمت‌آمیز دارد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لایحه موافقت‌نامه بین دولت‌های ساحلی دریای خزر صرفا در زمینه حمل و نقل بوده و ارتباطی با تساوی این دریا ندارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه موافقتنامه بین دولت های ساحلی دریای خزر در زمینه حمل و نقل موافقت کرده و آن را به تصویب رساندند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهاراتی را درباره فعالیت‌های اخیر آژانس در ایران و همکاری میان ایران و آژانس مطرح کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه‌ی واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم موافقت کردند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت بازار بورس اعلام نگرانی کرد و گفت: مردم با اعتماد به سخنان دولتمردان سرمایه خود را در بورس آوردند امیدوارم ورود اخیر قوه قضاییه بعضی اختلالات را برطرف کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی و تصویب کلیات طرح اصلاح موادی از قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با سرمایه گذاری مردمی در جلسه این کمیسیون خبر داد.

سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه سه شنبه شب پس از ورود به باکو، بخش هایی از طرح ابتکاری جمهوری اسلامی ایران برای پایان دادن به مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را اعلام کرد.