چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه ها در محکومیت اقدام اخیر دولت فرانسه، بیانیه ای صادر کرد.

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: شخصی که کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود باید در وهله اول توان مدیریتی بالایی داشته باشد به این معنا وقتی که می‌بیند مشکل کشور در حوزه اقتصادی است و نتوانسته‌ایم زیرساخت‌های تأمین کالاهای اولیه کشور را فراهم کنیم باید در این حوزه تمرکز کند.

بررسی طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی با کالابرگ الکترونیکی یکی از دستورکارهای نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم بزرگوار حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلیان را تسلیت گفتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترور شخصیت برجسته سیاسی یمن، حسن محمد زید، وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی و دبیرکل حزب الحق یمن را به شدت محکوم کرد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا باید از تمام اختیاراتی که به آن داده شده استفاده کرده و با اقتدار با افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد کند.

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان این که طرح محمود عباس برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح با وتوی آمریکا مواجه می شود، گفت: در حال حاضر ترامپ و آمریکا تلاش شان این است که طرح خودشان یعنی معامله قرن روی پا بایستد تا برگ برنده ای در انتخابات داشته باشند.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس به کرونا مبتلا شد.

یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان برخی از ویژگی‌های مطلوب کاندیدای ریاست جمهوری، گفت: اینکه آن شخص، چه فردی باشد و چگونه در انتخابات حضور پیدا می‌کند را هنوز نه نشانه‌ای از آن دیده‌ام و نه می‌توانم گمانه‌زنی را در این زمینه مطرح کنم.

یک حقوقدان با بیان این‌که سند امنیت قضایی در واقع تکرار قوانین موجود و فاقد قدرت اجرایی یک قانون است گفت: بحث بر سر این است که علت این‌که این اصول به درستی و به دقت اجرا نمی‌شود چیست و به چه علت ما با نقصان‌هایی در این زمینه‌ها روبرو هستیم و تا زمانی که این علت‌ها شناسایی نشود نمی‌توانیم به ارتقای این حقوق کمکی کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به حمایت رئیس جمهوری فرانسه از اقدام یک نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) تصریح کرد: حمایت سوال‌برانگیز و ناموجه رئیس‌جمهور فرانسه از جسارت به ساحت پیامبر اسلام، که احتمالا برای تحت شعاع قرار دادن برخی مشکلات بزرگ در سیاست داخلی این کشور انجام شده؛ به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هدف دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی با سه کشور عربی را پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دانست و تاکید کرد: قطعا کشورهای مسلمان به این موضوع قاطعانه واکنش نشان خواهند داد.

ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری گیلان، تفاهمنامه همکاری برای ایجاد 60 هزار شغل امضا کردند.

یک کارشناس مسائل روسیه اظهار کرد: روس‌ها از حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید بیشتر از حضور جو بایدن نفع می‌برند و در همین چارچوب تمایلی ندارند که بایدن نامزد حزب دموکرات به کاخ سفید راه پیدا کند.

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم او که دیانتش عین سیاستش و سیاستش عین دیانتش بود و با همین منطق در مقابل استبداد و ظلم پادشاهان قجری و پهلوی ایستاد و هزینه ایستادگی در برابر ظلم و جور حاکمان زورگو را با سه بار ترور داد.

اظهارات سخنگوی دولت درباره نتیجه انتخابات آمریکا / احضار کاردار موقت سفارت فرانسه به وزارت خارجه / برگزاری مراسم روز 13 آبان امسال با سه تاکید خاص / تقویت یگان‌های پدافند هوایی در منطقه شمال غرب / هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم امامی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید روز سه شنبه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.