چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد سفر عراقچی به مناطق مرزی استان اردبیل به منظور پیشبرد ابتکار ایران برای حل مناقشه قره باغ و در گیری‌های به وقوع پیوسته بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مطالبه مردم از مجلس، پرداختن به مسائل اساسی مورد تاکید رهبری و عدم حاشیه سازی است. نمایندگان ملت با رعایت کلیه نکات اخلاقی و مصالح کشور، بهتر می توانند نظارت خود را بر قوه مجریه اعمال کنند و به جای تقابل با دولت، باید اصلاح امور کشور توسط دولت، مد نظر آنها باشد.

معاونین قضایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در امور حقوقی و کیفری منصوب شدند.

نماینده مردم بندرعباس، خمیر، قشم و حاجی آباد در مجلس خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت و درمان گفت: از شما می خواهم حق مرزی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان را پرداخت کنید.

سخنگوی کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس خطاب به رئیس جمهور و و زیر راه و شهرسازی گفت: برای مسکن برنامه‌ای ارائه ندادید، حداقل پروژه مسکن مهر که در دولت نهم و دهم شروع شده بود را به اتمام برسانید.

سازمان دارالقرآن الکریم در پی اهانت رییس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام (ص) بیانیه‌ای صادر کرد.

بک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است: امروز بر اساس اظهار نظر برخی اقتصاد کشور دست عواملی از فتنه‌گران آشوب 78، 88 و آبان 98 گروگان گرفته شده است.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از هیات رییسه مجلس خواست که برای رسیدگی به وضعیت قیمت کالاهای ضروری کمیسیونی ویژه مشخص کند.

نماینده اهر و هریس با انتقاد از وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور گفت که مردم سخت در فشار هستند، دولت و مجلس به داد مردم برسند.

یک عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حدود یک چهارم دانش آموزان اردبیلی به شبکه شاد دسترسی ندارند، از ناتوانی دانش آموزان اردبیلی در تهیه تبلت و موبایل و استفاده معلمان از تجهیزات شخصی خود برای آموزش انتقاد کرد و آن را خلاف عدالت آموزشی دانست.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه در محکومیت هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) بیانیه‌ای صادر کرد.

سخنگوی دولت اعلام کرد که برای ایران فرقی ندارد چه کسی رییس جمهور آمریکا می شود و کدام رییس جمهور به برجام باز می گردد باید آماده سپردن تعهدات جدید باشند.

وزیر دادگستری در جلسه ملاقات مردمی، مسائل هموطنان را به صورت حضوری بررسی و دستور رسیدگی به آنها را صادر کرد.

در پی حمایت رئیس جمهوری فرانسه از کاریکاتورهای علیه پیامبر اسلام رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی به زبان عربی به اهانت های اخیر به پیامبر اسلام (ص) واکنش نشان داد.