پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: امروز بیش از 90 درصد نیازهای دفاعی کشور را در داخل تولید می‌کنیم به همین دلیل این سلاح‌ها را می‌توانیم به کشورهای هدف صادر کنیم و سود خوب و درآمد ارزی مطلوبی را نصیب کشور کنیم.

نماینده دشتستان گفت: بوی اعمال نفوذ سیاسی را در برخی از تصمیمات تخصصی در حوزه پارس جنوبی استشمام می‌کنیم و می‌بینیم مدیرانی که باید تخصصی و کارشناسی تصمیم بگیرند تحت تأثیر فشارهای سیاسی قرار می‌گیرند.

بررسی طرح تامین کالاهای اساسی و سوال از وزیر راه و شهرسازی در دستور کار امروز مجلس است.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فاکتور اولیه برای برون رفت از مشکلات، یکدلی و یکرنگی بوده و قطعا با تعامل و صداقت مردم نیز با مسئولان همراه تر خواهند بود.

یک پژوهشگر ارشد مسائل منطقه ضمن تشریح آخرین وضعیت درگیری‌ها در قره‌باغ اظهار کرد: به نظر می‌رسد هر دو بازیگر یعنی آذربایجان و ارمنستان هنوز برای آتش بس اقناع نشده‌اند و هر کدام از طرفین از وضعیت موجود رضایت کامل ندارند.

یک نماینده سابق گفت: عادی سازی روابط بین قوا می تواند اولین قدم در حل مشکلات کشور باشد.

یک حقوقدان گفت: در شرایط فعلی اگر احزاب، مسئولین و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی به جای همدلی، در مقابل یکدیگر قرار گیرند و به جای کمک به یکدیگر، با هم دشمنی و فتنه انگیزی کنند، به صلاح کشور، نظام و جامعه ایرانی نیست و همچنین به ضرر امت اسلامی خواهد بود.

یک کارشناس مسائل آفریقا، با اشاره به تصمیم دولت موقت سودان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مشروط کردن این موضوع به موافقت مجلس سودان، گفت: دولت موقت سودان با تعیین این شرط، تلاش کرده که به نوعی اعتراضات مردمی در ارتباط با این موضوع را کنترل و مدیریت کند.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح انتقادات خطاب به دولت باید منصفانه و سازنده باشد، گفت که هرگونه توهین و هتک حرمت در فضای مجلس پسنیدیده نیست.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در ارتباط با سیل فروردین 98، به ترک فعل مدیران در دو استان گلستان و فارس رسیدگی شد و این مقامات محکوم شدند و حکم در حال اجراست.

سفیر ایران در لندن گفت: ملت و دولت ایران برای شکست سیاست تحریم و فشار حداکثری آمریکا متحد هستند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از پیشنهاد نمایندگان تهران برای تشکیل ارتش بهداشت و درمان در راستای مقابله با کرونا خبر داد.

ارتش همرزم می پذیرد / اظهارات قالیباف درباره گلایه های نمایندگان از دولت / سه محور اصلی مواضع ترامپ و بایدن درباره ایران / هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید روز دوشنبه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

علی نجفی، سفیر ایران در مسقط از قسمت های مختلف بندر تجاری «السویق» عمان بازدید بعمل آورد و از نزدیک در جریان روند حمل و نقل کالا میان بنادر ایران و عمان قرار گرفت.

وزیر خارجه کشورمان در توییتی به واشنگتن توصیه کرد که از اعتیاد به تحریم دوری بگزیند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه وزیر نفت و چند شخص و نهاد دیگر خبر داد.