چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با استناد به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مورد همدلی و همکاری با دولت گفت: شیوه امام خمینی (ره) نیز در چنین مواقعی صبوری بود.

استاندار بوشهر گفت: به منظور برخورد جدی با متخلفان، مجوز تردد شناورهایی که در استان اقدام به حمل مواد مخدر می کنند با رعایت تشریفات قانونی و قضایی باطل شود تا آسیبی هم به صیادان و ملوانان زحمتکشی که صادقانه خدمت می کنند وارد نشود.

یکصد و هفتاد و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صبح سه شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت کشاورزی گفت که به داد کشاورزان و محصولات کشاورزی برسید.

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه ای اعلام کرد: فرایند مصاحبه علمی داوطلبان دانشگاهی جذب اختصاصی تصدی منصب قضا سال 1399 آغاز شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اگر بنا باشد کشور را آباد کنیم باید جرات را به مدیران کشور بازگردانیم.

رئیس قوه قضاییه با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله فاضلیان از اساتید حوزه علمیه همدان و امام جمعه سابق ملایر را تسلیت گفت.

هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم امامی و دیگر متهمان به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری تحریم کالاهای فرانسوی از سوی مجلس شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در بازدید و بررسی وضعیت آمادگی پدافند هوایی، با تأکید بر حفظ امنیت مردم به ویژه مرزنشینان گفت: یگان‌های پدافند هوایی در منطقه شمال غرب تقویت شده و در صورت نیاز اضافه هم خواهند شد، آرامش مردم برای ما دارای اهمیت ویژه است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان از وصول جریمه پنج میلیارد و 499 میلیون ریالی یک شرکت تولید کننده پلاستیک خبر داد.

لایحه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث در مجلس اعلام وصول شد.

موافقان بررسی طرح رتبه بندی فرهنگیان به صورت دو فوریتی تاکید داشتند که تصویب این طرح می‌تواند دولت را ملزم به اجرای قانون رتبه بندی فرهنگیان کند. اما مخالفان بررسی این طرح به صورت دو فوریت خاطرنشان کردند که این دولت است که باید هر چه سریعتر در راستای اجرای رتبه بندی فرهنگیان اقدام کند و لایحه بدهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در دیدار با رییس و معاونان بنیاد سعدی گفت: وزارت امور خارجه از ایران فرهنگی غافل مانده است و ما بیشتر به ایران سیاسی بها داده‌ایم، لذا برای گسترش قدرت نفوذ خود باید از مؤلفه‌های فرهنگی مانند گسترش زبان فارسی و برنامه‌های ایران‌شناسی استفاده کنیم.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از دستورکارهای مجلس انتقاد کرد و آن را متناسب با مطالبات واقعی مردم و مشکلات کشور ندانست.

در سایه تبیین سیاست‌های دونالد ترامپ و جو بایدن در قالب رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا از هم اکنون گمانه‌زنی‌ها برای چگونگی سیاست خارجی آمریکا در دوره بعدی ریاست جمهوری آمریکا (ترامپ یا بایدن) افزایش یافته است.