چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزارت راه و شهرسازی باید در عمر باقیمانده از دولت برنامه‌ای برای ساماندهی وضعیت بازار مسکن ارائه کرده و آن را با جدیت دنبال کند.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت مناسبی بر بازار و سامانه‌های خرید و فروش فولاد ندارد.

دفتر رئیس اطلاعات ملی آمریکا درخواست نمایندگان فلوریدا در کنگره برای ارائه توضیحاتی درباره ادعای مداخله ایران و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نپذیرفت.

نمایندگان مجلس با بررسی با اولویت طرح اصلاح موادی از آئین نامه داخلی مجلس موافقت کردند.

نماینده اردکان با اشاره به میزان آلودگی هوا در اردکان خواستار ورود به این موضوع و حل این مشکل شد.

دولت مصوبه مربوط به صدور مجوز امضای موافقتنامه حقوق، مزایا و مصونیت های دبیرخانه دایمی مجمع مجالس آسیایی را ابلاغ کرد.

وزیر راه و شهرسازی از تعیین تکلیف 400 هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

نماینده مردم خلخال در مجلس تاکید کرد که تولید فولاد حدود دو برابر مصرف داخلی بوده اما قیمت آن بالاتر از قیمت های عرف بین المللی است و این بیانگر عدم نظارت بر بازار و سوداگری ها توسط دلالان است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه در حوزه صادرات کشور بوضوح دیده می‌شود این است که با وجود کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز، میزان صادرات کاهش پیدا کرده و این مسئله نشانگر آن است که فرآیند انجام صادرات دچار مشکلاتی بوده و در واقع فرآیند این کار معیوب است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر تولید کنندگان فولاد خواستار فروش محصولات خود به نرخ بازارهای بین المللی هستند، باید هزینه مواد اولیه، انرژی و نیروی کار خود را نیز به نرخ بازار بین المللی پرداخت کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع طرح دو فوریتی تامین کالاهای اساسی با استفاده از کالابرگ به کمیسیون برنامه و بودجه موافقت کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که طرح تولید پایدار فولاد بتواند مشکلات این حوزه را کاهش دهد.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از عدم وجود طرح جامع برای تولید، عرضه و صادرات فولاد انتقاد کرد.

روز گذشته در اعتراض به اصرار مقامات فرانسوی به حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز نسبت به ساحت پیامبر اکرم (ص)، فلوران ایدالو، کاردار موقت سفارت فرانسه در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد.

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان این که مافیای پیچیده ای در بازار فولاد شکل گرفته از گران فروشی در حوزه فولاد انتقاد کرد.

مسئول مطبوعاتی هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد.