چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

در دیدار سفیر کشورمان با وزیر امور مدنی بوسنی و هرزگوین راه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، ورزشی و سایر حوزهای تحت مسئولیت وزارت امور مدنی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه گفت: گاهی دیده می‌شود برخی افراد آبرومند و قانونمدار، بر اثر یک غفلت دچار خطا می‌شوند که اگر به موقع به آنها تذکر داده شود که در مسیر نادرست حرکت می‌کنند، از اعتبار و آبرو و جایگاه اجتماعی آنها صیانت می‌شود.

نگاهی واقع‌بینانه به ظرفیت‌های دفاعی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که ایران برخلاف بسیاری از کشورها توانسته به خودکفایی قابل قبولی رسیده و از جایگاه بالایی در بازار جهانی برخوردار است.

نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی در گفت‌وگویی با شبکه فاکس نیوز خواستار باطل شدن روادید دیپلمات‌های ایرانی حاضر در سازمان ملل متحد شد!

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنش مقاومت اسلامی النجباء عراق دیدار و درخصوص موضوعات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: نفرت پراکنی سیستماتیک دولت فرانسه در توهین به مقدسات مسلمانان مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از راه‌اندازی 27 مرکز فوریتهای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرحهای سرمایهگذاری تا پایان هفته در سراسر کشور خبر داد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که قرار است اقدامات مشترکی از سوی مجلس و قوه قضاییه برای حمایت از فعالان حقیقی بورس انجام شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر بهداشت برای ارائه گزارشی درباره اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا و نحوه تخصیص یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به بخش سلامت خبر داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر خارجه برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که موضوع تخصیص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی تا پایان سال جاری، استمرار خواهد داشت.

در جلسه فوق العاده عصر سه شنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور با اتخاذ تصمیمات ویژه در حوزه تجارت خارجی و مسائل ارزی مرتبط با آن، تسهیلات بیشتری برای تشویق صادرات و استفاده از منابع ارزی جهت تامین ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی ایجاد شد.

معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه گفت: امنیت مرزنشینان و مردم برای ما بسیار مهم است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از رد لایحه حمایت از مالکیت صنعتی در این کمیسیون خبر داد.

به‌دنبال سالم سازی دستگاه قضا، حفاظت اطلاعات قوه قضاییه 28 کارمند دستگاه قضایی به دلیل ارتباط گرفتن با اصحاب پرونده و کلاهبرداری از آن‌ها بازداشت و تحویل محاکم قضایی شدند.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نامه نوشت.