پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با وزیر خارجه آلمان بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت‌وگو کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که کمیسیون امنیت ملی اقدامات توهین امیز و ضداسلامی در کشور فرانسه و مواضع رئیس جمهور این کشور درباره اسلام گرایی را محکوم و نسبت به آن ابراز انزجار کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر نفت جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

عباس نوازانی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه، طی مراسمی استوارنامه خود را به «امرسون منانگاگوا»، رئیس‌جمهور زیمبابوه تقدیم کرد.

شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء روز دوشنبه در تهران با دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح دیدار و گفتگو کرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در اظهاراتی مواضع اسلام ستیزانه رئیس جمهور فرانسه و حمایت او از انتشار کاریکاتورهای موهن علیه رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم را محکوم کرد.

وزیر خارجه کشورمان در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل تاکید کرد: وقت تغییر مسیر فرا رسیده است تا از هدر رفتن خون و سرمایه مردم آمریکا و رنج بیشتر جهان جلوگیری شود.

نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از حضور وزیر دادگستری در این جلسه برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان خبر داد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی بر توسعه و گسترش مبادلات اقتصادی و تجاری و رفع موانع بانکی میان جمهوری اسلامی ایران و عراق تأکید کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس مقرر کرد که انحصار در زمینه شرکت‌های فرآوری بذر توسط وزارتخانه جهاد کشاورزی حذف شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از مصوبه این کمیسیون برای تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال 1400 خبر داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارائه گزارش دبیر شورای مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در مورد عملکرد سازمان مناطق آزاد و ویژه در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت که براساس اظهارات «بانک» این مناطق تاحدودی توانسته‌اند به اهداف پیش بینی شده دست یابند.

رییس بسیج اساتید کشور در دانشگاه یاسوج گفت: برجام فناوری پیشرفته آمریکایی ها و اروپایی ها برای گروگانگیری توسعه و پیشرفت استان ها و مناطق ایران در هفت سال گذشته بود و باید با گذار از این فناوری نرم و مایوس کننده، کتاب مزیت های ایران را برای جهش در پیشرفت گشود.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بار دیگر مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران در صورت پیروزی ترامپ به پای میز مذاکره خواهد آمد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش سازمان راهداری در خصوص برنامه های این سازمان به منظور بهبود وضعیت حمل و نقل کالا در کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

دین پرست از افتتاح 11 مرکز شبانه روزی فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرحهای سرمایه گذاری در 11 استان کشور خبر داد.