پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اعلام کرد که به منظور حمایت های مادی و معنوی از فعالان و خیرین کمیته حمایت از خیرین در این معاونت تشکیل خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه «قدرت دفاعی ما با رویکرد بازدارندگی تهاجمی ساماندهی و بنا شده است»، تصریح کرد: قدرت دفاعی نیروهای مسلح بیشترین انطباق و تناسب را با مؤلفه‌های فرهنگی - تاریخی دارد.

نماینده چین در وین در بیانیه ای با اشاره به پایان تحریم تسلیحاتی ایران به عنوان بخشی از اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت، بر پایبندی کشورش به برجام و تلاش برای تداوم اجرای این قطعنامه تاکید کرد.

هیات گردشگری ایران عازم ترکیه شد تا در دیدار با مقام‌های این کشور درباره برقراری دوباره سفرهای توریستی بین ایران و ترکیه و تقویت آن با وجود ادامه شیوع ویروس کرونا رایزنی کند.

«انسولین قلمی نیست!» این یک جمله خبری ساده نیست، هزاران نفر در سراسر ایران به دلیل همین جمله خبری، این روزها قرار و آرامش ندارند، چه آنها که زندگی خودشان به این دارو وابسته است و چه آنها که از اضطراب کسانی که زندگی‌شان به این دارو وابسته است آگاهند. علاوه بر این دو گروه، تقریبا همه مردم کشور نگرانند چون نمی‌دانند که اگر فردا خودشان هم به دارویی نیاز داشتند و داروی آنان هم به همین سرنوشت...

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ضمن ابلاغ پروتکل های بهداشتی آزمون قضاوت گفت: متقاضیان شرکت در این آزمون از امروز سه شنبه 29 مهر ماه می توانند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: شکسته شدن حصر تسلیحاتی کشورمان به نوبه خود نوید بخش عقب نشینی های دیگر از جمله رفع سایر تحریم های ظالمانه در همه عرصه های اقتصادی و مالی و بانکی و سایر اقلام بشری می تواند باشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ایجاد پایه های جدید مالیاتی در کشور برای مقابله با فرار مالیاتی موارد بی هویت و خاص و همچنین تغییر دریافت میزان مالیات از بنگاه ها تاکید و اظهار کرد: سیاست مجلس یازدهم برداشتن بار مالیاتی از دوش بنگاه ها و افزایش مشوق هاست.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک گفت: بر اساس قوانین و مقررات کشور و مصوبات شورای عالی فضای مجازی هر گونه استفاده نهادها و ادارات از شبکه های اجتماعی خارجی ممنوع بوده و تخلف است، لذا با توجه به تعطیلات مراکز آموزشی هر گونه آموزش از راه دور از طریق این شبکه ها ممنوع است و باید بر بستر شبکه های اجتماعی داخلی باشد.

یک دیپلمات اروپایی مدعی شد که دولت احتمالی بایدن اتحاد نزدیکی با اروپا بر سر روابط با روسیه و ایران نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح مربوط به حذف آزمون برای استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در جلسه صبح امروز این کمیسیون خبر داد.

رئیس جمهور تاکید کرد: حفظ سلامت و جان مردم اولویت اول است. دولت تمام توان خود را برای حمایت از سلامت مردم به کار خواهد گرفت و دستگاههای مسئول موظف هستند هماهنگی لازم را در چرخه تولید، پخش و توزیع فراهم کنند تا دسترسی مطمئن و سریع مصرف کننده در سراسر کشور حاصل شود.

جلسه ارزیابی احکام قانون برنامه ششم توسعه با حضور، معاونین و مشاور رئیس کل و حسابرسان کل دیوان محاسبات کشور به ریاست معاون امور فنی و حسابرسی اقتصادی و زیر بنایی برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: بازگشت شرافتمندانه زندانی به جامعه نیاز به کاری جهادی، ایثار و سخت کوشی هدفمند و دانش‌محور دارد.

معاون دادستان نظامی تهران از بازداشتگاه‌های پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و تحت‌نظرگاه پلیس امنیت اخلاقی تهران بازدید کرد.