پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

معاون وزیر امور خارجه اوکراین از همکاری ایران در زمینه مذاکرات پیرامون سقوط هواپیمای اوکراینی استقبال کرده و خواستار انجام گرفتن تحقیقاتی بی طرفانه در این باره شد.

بررسی درباره ناوشکن جماران در مستند «پازل: جماران» در شبکه پرس تی وی انجام می شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در انتقاد از کمبود انسولین قلمی گفت: مسئولی می‌گوید که کمبود انسولین به دلیل تحریم‌های بانکی است. مسئول دیگری می‌گوید که حتی بیش از نیاز کشور واردات وجود دارد و دلیل اصلی قاچاق معکوس است.

وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات، لایحه حکمرانی الکترونیکی را به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت ارائه کرده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی کردستان از جریمه 8.2 میلیارد ریالی فردی که اقدام به قاچاق 40 هزار دلار و مقادیری داروی دامی کرده بود، خبر داد.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار و گفتار نمایندگان در جامعه تاثیرگذار و فرهنگ‌ساز است، تأکید کرد که نباید در نظارت، از مرز اخلاق و ادب خارج شد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با تأکید برضرورت رعایت اخلاق در مناسبات بین قوا، مسئولین و نمایندگان گفت: عقل جمعی جامعه ما را به خردورزی و رعایت اخلاق دعوت می کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اهمیت واحدهای حقوقی دستگاه‌های اجرایی، گفت: معتقدیم اگر از سوی مدیران دستگاه‌ها به واحدهای حقوقی توجه شود و تقویت لازم به‌ویژه به لحاظ نیروی انسانی توانمند حقوقی شوند، بسیاری از مشکلات حقوقی دستگاه‌ها برطرف می‌شود.

مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، دومین کنفرانس آپارتاید علمی، صلح، عدالت، امنیت و سلامت جهانی را به صورت مجازی با جمعی از مراکز دانشگاهی و علمی برگزارمی‌کند.

وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات به منظور کاهش نگرانی ها در حوزه فضای مجازی و با هدف مدیریت عقلانی در جنبه های مختلف کاربردی فضای مزبور، لایحه تراکنش‌های الکترونیکی را به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت ارائه کرده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با قدردانی از تلاش های ارزشمند نیروی انتظامی برای تامین امنیت مردم گفت: این امنیت بوجود آمده به میزان قابل توجهی مرهون زحمات نیروی انتظامی است.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: بزرگترین تهدید برای کشور در شرایط کنونی ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی است، اما آنچه که می‌تواند شرایط را بهبود بخشد درک مشکلات مردم و برنامه ریزی برای حل آنها است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تصویب مواد مرتبط با علنی شدن و پخش زنده مذاکرات کمیسیون های مجلس و همچنین شفافیت آرای نمایندگان در طرح شفافیت آرای نمایندگان خبر داد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به موضوع جریمه افراد فاقد ماسک گفت که شیوه این امر باید مشخص شود، افراد مانند خودرو پلاک ندارند یا ممکن است در آن زمان کارت ملی همراه نداشته باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی سال آینده قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی با حضور خود کشاورزان تعیین خواهد شد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس هفته آینده سه روز جلسه علنی خواهد داشت.