پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک حقوقدان با بیان این‌که هتک حرمت و حیثیت متهمان به هرصورت که باشد ممنوع است، گفت: اقدام نیروی انتظامی در گرداندن متهمان در سطح شهر سابقه‌ای طولانی دارد و هرگز مردم و جامعه از نتایج آن بهره‌ای نبرده و برای افراد بزه‌کار نیز عبرت نشده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های ست ویدئو آندوسکوپ وگاسترسکوپ Full HD و دستگاه کولپوسکوپی مرکز غربالگری سرطان این شهرستان تحویل داده شد.

یک کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه امروزه آمریکا در انزوا قرار گرفته و استدلال‌های حقوقی ایران نتیجه بخش بوده است، گفت: رفع تحریم تسلیحاتی برای ایران از جهت اینکه می تواند بازارهای مختلفی را برای خود دست و پا کند مفید است.

نماینده تشکل‌های مردم نهاد لرستان گفت: زوال درختان بلوط یک چالش مهم در مناطق زاگرس نشین هست.

وزارت خزانه داری آمریکا از اعلام تحریم‌های جدید علیه 3 شخص و 7 نهاد به اتهام ارتباط با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که خوشبختانه با همت کشاورزان و دست اندرکاران وزارت جهاد کشاورزی کمبودی در کالاهای اساسی و مواد غذایی در کشور وجود ندارد، گفت: البته گرانی مردم را آزار می‌دهد، اما از سوی دولت به مردم اطمینان می‌دهم که لحظه‌ای تردید نداشته باشند که امنیت غذایی و تأمین کالاهای اصلی مورد نیاز مردم در هر شرایطی تأمین خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی گسترش تجارت با کشورهای همسایه را از اولویت‌های اصلی مجلس دانست.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به رویکرد حمایتی این مجمع برای پیگیری مسائل و مشکلات سرخابی‌ها از وزیر ورزش و جوانان و سازمان برنامه و بودجه خواست به این دو باشگاه برای برون رفت از بحران کنونی کمک کنند.

در جریان برگزاری دومین نشست گفتگوهای سیاسی معاونین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین که امروز (28 مهر 1399) به ریاست «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و «یوگنی ینین» معاون وزیر امور خارجه اوکراین انجام شد، طیفی از موضوعات مورد علاقه دوکشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همزمان با برگزاری دوره دوم مذاکرات بین ایران و اوکراین در مورد سانحه هواپیمای اوکراینی آقای یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه این کشور و رئیس هیئت مذاکره کننده اوکراینی امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: با وزارت علوم رایزنی خواهیم کرد تا ایده‌های علمی اساتید که در سامانه نجم دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ثبت می‌شوند و امتیاز علمی لازم را کسب می‌کنند، برای این اساتید به عنوان سابقه علمی و پژوهشی محسوب شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه به ایجاد نهادی تحت عنوان گزارشگر داخلی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: به دنبال تاسیس چنین نهادی هستیم تا مسائل حقوق بشری حوزه‌های مختلف در داخل کشور را همراه با مستندات ارائه دهند و ما نیز این گزارش ها را به مردم بدهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران آن را نتیجه اقتدار دیپلماسی ایران دانست.

همزمان با تشدید بحران کرونا، حسن روحانی، رییس‌جمهوری دوشنبه 28 مهر متخصصانی از سراسر کشور را فراخوانده تا در جلسه‌ای مشورتی، با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت درباره‌ی تجارب و یافته‌های این مدت و همچنین راهکارهای جدید مبارزه با کووید 19 همفکری شود.

رییس جمهور تصریح کرد: اگر ما برای ماسک جریمه می‌گذاریم مردم باید بداند که این کار برای کمک به آنان است، نه اینکه ما برای پول مردم کیسه دوخته باشیم

معاون دفتر رئیس جمهوری از برگزاری جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهوری و جمعی از متخصصان کشور با موضوع کرونا خبر داد.