پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

اجلاس بین‌المللی مجازی "نقش ملت‌ها در رویارویی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به طور نمونه بحرین" توسط تجمع عربی - اسلامی حمایت از مقاومت در روزهای جمعه 25 مهرماه، شنبه 26 مهرماه و یکشنبه 27 مهرماه برگزار شد.

رئیس مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام از راه‌اندازی سامانه «نجم» خبر داد و گفت: این مرکز با استفاده از ظرفیت‌های داخلی خود سامانه نجم (نظام جمع‌سپاری مجمع) را طراحی کرده که به عنوان مهم‌ترین درگاه ارتباط دبیرخانه با نخبگان سراسر کشور خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از اظهارات تهدید آمیز وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه تجارت تسلیحاتی کشورهای مختلف با ایران، انتقاد کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، امروز دوشنبه (28 مهرماه) با «پیلار کوئنکا»، رئیس مجلس سنای اسپانیا در محل مجلس این کشور دیدار و گفتگو کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه غالب منابع ارزی کشور در قالب شبکه دلالی و واسطه‌گری از بین می‌رود لذا ادامه این مسیر به صلاح نیست.

جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 صبح امروز (دوشنبه) به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه امروز این فراکسیون، رفع مشکلات و دغدغه های دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بحث و بررسی گذاشته شد.

دیوان محاسبات کشور در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی گزارش آسیب شناسی بودجه و پیشنهادهای اصلاح ساختار بودجه کشور را ارائه کرد.

عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان که به تهران سفر کرده است؛ عصر امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه و منطقه‌ای با وی گفتگو کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که طرح تامین کالاهای اساسی روز چهارشنبه در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.

نشست هفتگی سخنگوی وزارت امور خارجه با خبرنگاران / اولین جلسه مشترک بررسی شرایط بازار به ریاست رئیس مجلس / لزوم حفظ شأن نمایندگی مجلس در انتقاد از رئیس جمهور / آغاز دور دوم مذاکرات ایران و کی‌یف درباره سانحه هواپیمای اوکراینی / استیضاح یا اعدام؟ مسأله این نیست و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: امیدواریم احزاب بیش از هر زمان دیگری به موضوع انتخابات سال 1400 ورود جدی داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از رسیدگی به وضعیت بیمه ای تاکسیرانان و پیگیری پرداخت یارانه بیمه ای تاکسیرانانی که از بعد از سال 94 وارد این حرفه شده و از دریافت این یارانه محروم هستند، خبر داد.

رئیس سازمان زندان‌ها، گفت: آمار اشتغال زندانیان در سال 98، 15 درصد بوده که با تمهیدات اندیشیده شده، این آمار در 6 ماهه اول امسال به 23 درصد افزایش یافته است.

سفارت سوییس در تهران در پیامی توییتری با اشاره به تصویب موافقت نامه حمل و نقل میان ایران و سوییس در مجلس شورای اسلامی، به مزایای این موافقت نامه اشاره کرد.

وزیر کشور در حکمی ناصر خوش خبر را به عنوان سرپرست جدید استانداری خراسان جنوبی منصوب کرد.