پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

ازهر عزیزان هارون، رئیس مجلس نمایندگان مالزی با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

وزیر دفاع کشورمان در گفت وگو با شبکه قطری الجزیره به آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله پایان تحریم های تسلیحاتی پرداخت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی با تاکید بر این که رویکرد ایران امنیت منطقه‌ای است و ما امنیت همسایگان را امنیت خود می‌دانیم، گفت: ایران اصول سیاست خارجی محکمی دارد که این اصول دعوت به صلح، گفت‌وگو و همکاری درون منطقه‌ای است.

جلسه قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) صبح امروز به طور همزمان به صورت ویدیو کنفرانس در ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع برگزار شد.

وزیران اقتصاد و تجارت سوریه در رابطه با مسائل تجاری میان تهران و دمشق با سفیر ایران در این کشور بحث و رایزنی کردند.

رئیس جمهور با حمایت از تلاش های انجام شده برای برقراری صلح، ثبات و امنیت در افغانستان از سوی شورای عالی مصالحه در این کشور، گفت: صلح، ثبات و امنیت پایدار در افغانستان به عنوان یک کشور همسایه و برادر برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه دارد.

دور دوم مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی میان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین به میزبانی کشورمان و به ریاست محسن بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و رییس هیئت ایرانی با هیئت اوکراینی به ریاست یوگنی ینین معاون وزیر خارجه اوکراین و رییس هیئت این کشور در تهران آغاز شد.

معاون وزیر امور خارجه اوکراین با اشاره به حضور تیم مذاکره کننده کشورش در ایران، گفت که طرف های مذاکره درباره علل هدف قرار گرفتن و سقوط هواپیمای اوکراینی به بحث و گفت و گو خواهند پرداخت.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس از تصویب کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در این جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

رییس کمیته اقتصادی سلامت و تجهیزات پزشکی کمیسیون بهداشت ضمن تشریح علت کمبود انسولین قلمی در کشور گفت که به زودی پارت‌های دوم و سوم انسولین قلمی وارد کشور خواهد شد و بخش قابل توجهی از مشکل کمبود انسولین حل می‌شود.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دوشنبه 28 مهر با حسن روحانی، رییس جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت که براساس مصوبه این کمیسیون وزارت علوم موظف به جذب اعضای هیات علمی براساس اعلام نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با اولویت فارغ التحصیلان بورسیه خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر نقش اساسی ورزش در حفظ سلامت بانوان اظهار کرد: بیشترین تهدید مرگ و میر زنان مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی و متابولیکی است.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در واکنش به تهدید آمریکا به اعمال تحریم های ثانویه علیه دیگر کشورها، افراد و شرکت هایی که در تجارت تسلیحاتی با ایران مشارکت کنند، گفت که روسیه به این تهدیدها اهمیت نخواهد داد.

نماینده دادستان در دادگاه محمد امامی - تهیه کننده سریال شهرزاد و از متهمان پرونده بانک سرمایه - گفت: امامی می‌خواهد ما را در مقابل هنرمندان قرار دهد، اما متوجه شده‌ایم که هنرمندان سوء نیت نداشتند و ما حتی آن‌ها را احضار هم نکرده‌ایم.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس گفت: 14 الی 15 محور برای اصلاح ساختار بودجه از سوی مجلس و دولت تعیین شده و باید در ارائه لایحه بودجه 1400 مورد توجه قرار بگیرد.