پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک وکیل دادگستری ضمن انتقاد به گرداندن تعدادی از مجرمین در سطح شهر از سوی پلیس گفت: باید از رئیس قوه قضاییه تشکر کرد زیرا به جا و به موقع وارد عمل شد و حرف کارشناسان و مردم را تایید کرد.

رییس فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وقوع تخلفاتی در یکی از استانداری های استان های جنوبی کشور خبر داد و گفت که باید هر چه سریعتر پرونده شرکت هفت تپه به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید برای کنترل شیوع بیشتر کرونا جلوی سفرهای غیر ضروری گرفته شده و از سوی دیگر از ظرفیت دورکاری کارمندان استفاده حداکثری شود.

معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل از اظهارات تهدید آمیز وزیر امور خارجه آمریکا علیه کشورهایی که با شرکت کشتیرانی ایران تجارت می‌کنند، انتقاد کرد.

استاندار بوشهر گفت: در نظام اداری باید از پرونده سازی در محاکم قضایی پرهیز شود.

وزیر امور خارجه آمریکا درباره کشورهایی که با شرکت کشتیرانی ایران فعالیت تجاری انجام دهند، اظهاراتی تهدید آمیز را مطرح کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق بین دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه گفت: تمام توانمان را به کار می‌گیریم تا جایی که ممکن است بودجه را نسبت به گذشته شفاف کنیم و درآمدها و هزینه‌ها نیز شفاف‌تر و بودجه عملیاتی‌تر شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پی برگزاری انتخابات در بولیوی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات سراسری بولیوی در فضایی آرام و با مشارکت چشمگیر رای دهندگان را به مردم این کشور و منتخبان این رقابت های انتخاباتی تبریک عرض می نماید.

انتخابات 1400 را بدون شک می‌توان یکی از مهم‌ترین انتخابات‌های ریاست جمهوری در چند سال اخیر عنوان کرد، انتخاباتی شاید با سناریوهای غیرقابل پیش‌بینی که ممکن است توسط شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی راهبری شود.

سفیر ایران در اوکراین دور دوم مذاکرات دو کشور درباره سانحه هواپیمای اوکراینی را بیانگر اراده متقابل برای تحکیم روابط دوجانبه دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه با نمایندگان جوان مجلس بر ضرورت تشکیل کارگروه‌های کاری میان جوانان مجلس تاکید کرد و از آن‌ها خواست تا پیشتاز زیست مومنانه در مجلس شورای اسلامی باشند.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که در شرایط فعلی حاشیه سازی به هیچ وجه به صلاح کشور نبوده و همه دستگاه‌ها باید تمرکز خود را بر روی یافتن راهکار عملیاتی برای حل مشکلات مردم بگذارند.

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: اینکه رفع محدودیت های تسلیحاتی از سوی برخی کشورهای مهم و تاثیرگذار در عرصه سیاسی و نیز مجامع بین‌المللی وفق قطعنامه 2231 به رسمیت شناخته می‌شود امتیاز سیاسی مهمی است اما استفاده از این امتیاز در بافت موقعیتی کنونی با موانع زیادی رو به رو است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش با شبکه شاد توانست تا حدودی خلاء آموزش حضوری را پر کند و این کار بزرگی بود اما در مجموع متاسفانه برخی از سیاست‌ها در وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش، سیاست‌های آینده‌نگرانه نیست.

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که مردم همواره از مسئولان الگو گرفته و قطعا دنبال کردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مسئولان می‌تواند یک مولفه برای افزایش مسئولیت‌پذیری مردم باشد.

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی معتقد است که توهین های انجام شده در روزهای اخیر به رییس جمهور به دلیل نگرانی از نتیجه انتخابات آمریکا و همچنین تقویت گفتمان دولت در انتخابات 1400 ایران است.