پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری مهر

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس در مناطق نارنجی با حداقل کادر اجرایی فعال بر فرایند آموزش های غیر حضوری نظارت می کنند.

خبرگزاری ایسنا

سخنگوی سازمان غذا و دارو از اخذ کد اخلاق توسط یکی واکسن ایرانی کرونا خبر داد.

خبرگزاری مهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باتوجه به اینکه نمایشگاه کتاب امسال به صورت مجازی برگزای می‌شود می‌توانیم کتابخانه مدارس را تقویت کنیم.

خبرگزاری ایرنا

مهاباد - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین‌دژ گفت: 88 سری جهیزیه طی پارسال تاکنون با هدف ترویج امر ازدواج و کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت به همت سپاه به نوعروسان این شهرستان اهدا شده است.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: چگونگی ادامه فعالیت مدارس در این استان هنوز اعلام نشده است.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: والدین باید مراقبت لازم را دراین شرایط که دانش‌آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبوربه استفاده از فضای مجازی برای آموزش هستند، جدی بگیرند.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال با رویکرد پاسخگویی دانشگاه‌ها به مسائل اجتماعی دانشجویان روز چهارشنبه در دانشگاه فردوسی مشهد به صورت غیرحضوری آغاز شد.

خبرگزاری ایسنا

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بااشاره به رقم "وام ازدواج" در لایحه بودجه سال 1400 گفت: رقم وام ازدواج در لایحه بودجه 1400 تغییری نکرده است، لذا با همان رقم و با شرایط سال گذشته یعنی 50 میلیون تومان به مزدوجین پرداخت می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

مسکو - ایرنا - رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که از هفته آینده واکسیناسیون عمومی کرونا با استفاده از "واکسن اسپوتنیک وی" آغاز می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: در هشت ماه سپری شده از سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تردد اتوبوس ها و تاکسی‌ها در شهر کرمانشاه با 30 درصد و میزان جابجایی مسافران در استان نیز حدود 40 درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری ایسنا

مدیر اجرایی مرکز جنوب طی سخنانی با تأکید بر اینکه در غیرقانونی بودن اقدامات زورمدارانه یکجانبه ذیل قوانین حقوق بین‌المللی تردیدی وجود ندارد، افزود: این اقدامات، اصل برابری حاکیمت و همچنین حق بهداشت، غذا و سایر حقوق بشر را نقض می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان قرچک گفت: در اجرای طرح مقابله با ویروس کرونای شهید حاج قاسم سلیمانی، 54 گروه مراقبتی و نظارتی شبکه بهداشت و درمان و سپاه 15 خرداد قرچک در مناطق مختلف شهرستان همکاری می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آیین بزرگداشت دانشمند هسته ای و دفاعی کشور، شهید محسن فخری زاده در شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند و در محل عروج این شهید والامقام با حضور مسئولان شهرستان، خانواده معظم شهدا، اقشار مختلف مردمی و فرزند شهید محسن فخری زاده برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

گرگان - ایرنا - اعمال محدودیت از اول آذر آغاز شد اما کم توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی موجب افزایش مبتلایان کرونا در گلستان شد. قبلا گرگان، بندرترکمن، آق قلا و کلاله در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار داشتند اما اکنون گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، مراوه تپه، بندرگز و گمیشان هم به این جمع اضافه شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از آغاز اجرای طرح محله محور و خانواده محور به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - رییس کمیته امداد تفت با اشاره به رویکرد این نهاد در کمک به خانواده‌ها برای کم کردن هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت، اظهار داشت: 20 عدد تبلت برای استفاده آموزشی به دانش آموزان نیازمند شهرستان تفت در مقاطع مختلف تحصیلی تحویل داده شد.