پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، مقاله مربوطه در مجله Clinical Infective Diseases منتشر شده است. مقامات چین اولین بار در 31 دسامبر 2019 از موارد مرموز ابتلا به ذات الریه در شهر ووهان این کشور خبر دادند که بعد از مدتی معلوم شد علت آن نوع جدید ویروس کرونا بوده است. در آمریکا، اولین مورد تایید شده ابتلا به بیماری کووید 19 در 20 ژانویه سال 2020، در یکی از ساکنان...

خبرگزاری ایرنا

یزد _ ایرنا _ فرماندار خاتم گفت: با همکاری مردم، اصناف و تلاش مسوولان در اجرای مناسب محدودیت‌های کرونایی، این شهرستان از فهرست مناطق قرمز خارج و به نارنجی تبدیل شد.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی در 36 شهرستان استان تداوم دارد گفت: در حال حاضر 11 شهرستان در وضعیت قرمز و مابقی در وضعیت زرد و نارنجی هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - براساس تبصره 16 لایحه بودجه سال 1400، دولت و بانک مرکزی مکلف هستند تسهیلات لازم برای تامین مسکن 70 هزار نفر را تامین کنند.

خبرگزاری ایسنا

معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: با همراهی مردم توانسته‌ایم حدود 20 تا 30 درصد بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها را در کشور کاهش دهیم.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - اصناف، بازاریان و اقشار مختلف شهر تفت همانند سایر نقاط کشور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نقش خود را در کاهش انتشار ویروس کرونا ایفا کردند. عکس: حمیدرضا پهلوان باقری

خبرگزاری ایرنا

سبزوار - ایرنا - مدیرعامل باشگاه عظیم گستر سبزوار گفت: این باشگاه ورزشی با یک باشگاه ترکیه‌ای در زمینه آموزش رشته‌های ورزشی فوتبال و فوتسال تفاهمنامه منعقد کرده است.

خبرگزاری تسنیم

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی بیماری کرونا گفت: گزار‌ش‌های دریافتی از استان‌ها گویای رعایت متوسط حدود 85 درصد پروتکل‌های بهداشتی است.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه گفت: در 6 ماهه اخیر 85 میلیارد و 640 میلیون ریال تسهیلات حمایتی برای مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در این شهرستان پرداخت شده است.

خبرگزاری ایرنا

بروجرد - ایرنا - معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار مراجعین کرونایی به بیمارستان‌های کشور بین 20 تا 30 درصد کاهش یافته که این مهم بیانگر مطلوبیت اقدامات و محدودیت‌های انجام شده است.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت و درمان گفت: تعداد کیت‌های تست کرونا در طرح سردار سلیمانی در کردستان از 10 به 50 هزار کیت افزایش پیدا می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

دهلی‌نو - ایرنا - وزیر نفت هند خبر داد که دهلی‌نو قصد دارد پس از آغاز به کار دولت جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا، واردات نفت از ایران و ونزوئلا را از سر بگیرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت گفت: سه دهه پیش که مسئولیت بهداشت را بر عهده داشتم با دانشمندان کوبایی در حوزه بایوتکنولوژی آشنا شدم و دعوت کردم به ما کمک کنند و واکسن هپاتیت B با کمک کوبا در انستیتو پاستور ایران تولید کردیم و در حال حاضر با همکاری مشترک ساخت واکسن پنوموکوک در انستیتو پاستور انجام می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ادامه شیوع کرونا در کشور درباره برگزاری جشنواره‌های مختلف فجر به ویژه فیلم فجر، گفت: موضوع چگونگی برگزاری رویدادها در حال بررسی است و به زودی نظر نهایی درباره برگزاری مجازی و یا تعویق این رویداد هنری سینمایی اعلام می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مطالعات انجام شده نشان می‌دهد فقط 11 درصد اعضای هیأت علمی فعالیت بدنی سنگین دارند و کمرنگ شدن فعالیت‌های اجتماعی و قرنطینه‌های خانگی در پی شیوع بیماری کرونا سبب شده زنگ خطر کم تحرکی جامعه دانشگاهی به صدا درآید.