پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اگرچه به نظر می‌رسد در جهان کنونی برده‌داری ملغی شده اما دنیا گرفتار برده‌داری نوین است که اشکال آن به صورت کار بدون دستمزد در شرایط غیرانسانی، زباله‌گردی، سواستفاده جنسی و... در میان زنان و کودکان اتفاق می‌افتد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پنجمین شماره مجله چند رسانه‌ای «وقایع شمیران» با مروری بر مهمترین اخبار منتشر شده در منطقه، شهر و رویدادهای محلی از سوی اداره روابط عمومی شهرداری منطقه یک در شانزده صفحه منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در قانون حمایت از حقوق افراد معلول بر ضرورت تحقق عدالت و برابری فرصت‌ها تاکید و دولت مکلف شده تا تمامی تلاش خود را در راستای فراگیرسازی خدمات آموزشی، شغلی، بهداشتی و رفاهی به کارگیرد.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - توانایی ذاتی انسان فراتر از معلولیت است به‌ویژه برای یک مربی کانون پرورش فکری کودک ونوجوان هرمزگان که سال‌ها بدون هیچ نقصی زندگی کرده اما امروز به‌رغم معلولیت شدید همچنان به لبخند و نگاه مهربان کودکان کانون زیبایی‌های دنیا برایش لذت‌بخش می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

در راستای بزرگداشت شهید فخری زاده و دیگر شهدای هسته ای، یادواره سراسری شعر فخر ایران برگزار می شود.

خبرگزاری مهر

دولت در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد داد تا 400 میلیارد تومان از درآمد بیمه شخص ثالث میان ناجا با سهم 63 درصد، سازمان راهداری 27 درصد و اورژانس 10 درصد توزیع شود.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین آمار مربوط به بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در 24 ساعت گذشته 362 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 989 هزار و 572 بیمار قطعی مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شده و با فوت 362 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 48 هزار و 990 نفر رسید.

خبرگزاری ایسنا

شرکت آمریکایی فایزر و شریک داروسازی آلمانی شریک آن، بیون‌تک اعلام کردند که از آژانس دارویی اروپا خواسته‌اند تا مجوز استفاده مشروط از واکسن کرونای تولید آنها را سریع‌تر صادر کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اعلام کرد: قبل از شیوع کرونا روزانه یک میلیون و 700 تا یک میلیون و 800 هزار مسافر داشتیم که اکنون به 300 تا 400 هزار نفر رسیده و باید گفت که بیش از یک میلیون مسافر روزانه از این ناوگان کم شده‌است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: 100 درصد نیاز خون 160 مرکز بیمارستانی و درمانی تهران، بیماران تالاسمی و هموفیلی در استان تهران تامین شده و برای تامین خون مشکلی نداریم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون پارلمانی رییس جمهوری توجه به اصلاحات ساختاری را از مهمترین ویژگی‌های لایحه بودجه 1400 ذکر کرد و گفت: امیدواریم مجلس محترم به نحوی آن را بررسی کنند که قبل از اتمام سال دولت بتواند بخشنامه‌ها و آئین نامه‌های بودجه را آماده کند تا از ابتدای سال 1400کشور با بودجه جدید اداره شود.

خبرگزاری ایسنا

در حالی که قرار بود شهرستان گتوند میزبان رقابت‌های قهرمانی زیبایی اسب خالص ایرانی کشور باشد، فدراسیون از لغو این مسابقات خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - احتمال برگزاری رقابت‌های لیگ بوکس کشور در صورت رعایت موارد خاص بهداشتی وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت برای غربالگری اختلالات تکاملی، حمایت از بیماران اوتیسم، اختلال حافظه و... در عین حال از سیاست وزارت بهداشت برای افزایش تختهای توانبخشی در کشور خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شرایط شیوع ویروس کرونا در حالی در پیشوا قرمز اعلام شده که این شهرستان 80 هزار نفری فاقد حتی یک تخت بیمارستانی است و بیماران مبتلا به این ویروس مجبورند برای مداوا، به مناطق اطراف عزیمت کنند.