پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - دو پژوهشگر مازندرانی در کتابی که منتشر کرده‌اند، اثرات فیزیولوژیک و ایمونولوژیک در روند عفونت‌زایی ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داده‌اند تا به بیماران قبلی و دیابتی و دیگر بیماران زمینه‌ای در دوران قرنطینه کمک کنند.

خبرگزاری مهر

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی، گفت: 70 درصد مقرری بگیران صندوق بیمه بیکاری را کارگرانی تشکیل می‌دهند که در پایان قرارداد کار بیکار شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا

استاندار مرکزی با اشاره به اعمال محدودیت‌های اخیر، از خروج استان از وضعیت قرمز خبر داد و گفت: از روز شنبه 15 آذرماه اعمال محدودیت ها در استان طبق شرایط نارنجی و زرد اعمال می شود.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته خانواده‌ها از طریق ارتباط مناسب با فرزندان، کنترل و نظارت صحیح بر آنها و ایجاد یک رابطه عاطفی مناسب، زمینه‌های گرایش فرزندان خود به رفتارهای پرخطر و در نتیجه ابتلا به HIV را کاهش می‌دهند.

خبرگزاری ایسنا

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی به مناسبت سیزدهم آذر ماه، روز جهانی افراد دارای معلولیت اظهار کرد: در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت بر ضرورت تحقق عدالت و برابری فرصتها برای این عزیزان تاکید و دولت مکلف شده تا تمامی تلاش خود را در راستای فراگیرسازی خدمات آموزشی، شغلی، بهداشتی و رفاهی برای آنان به کار گیرد.

خبرگزاری ایسنا

استاندار قم با اشاره به اعمال محدودیت های ویژه وضعیت نارنجی در قم از روز شنبه اظهار کرد: گروه های شغلی 1 و 2 با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی خواهند شد.

خبرگزاری ایرنا

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: مراسم روز دانشجو در 16 آذرماه امسال به دلیل شرایط کرونا در دانشگاه های استان به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار می شود.

خبرگزاری ایرنا

گچساران - ایرنا - رئیس مجمع امور صنفی گچساران گفت: 90 درصد از اصناف این شهرستان پروتکل‌های بهداشتی را در زمینه مقابله با کرونا رعایت می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: دانش‌آموزان 137 روستای استان به شبکه ملی آموزش صدا و سیما دسترس ندارند و نمی‌توانند از برنامه‌های این شبکه بهره ببرند.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: 2 هزار و 200 واحد مسکن محرومان با حمایت دستگاه‌های حمایتی و خیران در استان ساخته می‌شود.

خبرگزاری مهر

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه خاورشناسی تاشکند با حضور حمید نیرآبادی، سفیر ایران در ازبکستان منعقد شد.

خبرگزاری ایسنا

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه مجلس هیچ اطلاعی از آخرین وضعیت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه مباحث اقتصادی ندارد، از رییس مجلس خواست که گزارش کامل مصوبات ستاد ملی کرونا و همچنین گزارش عملکرد در ارتباط با آن را به کمیسیون‌های تخصصی به ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه کنند.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: بخش‌های ثبت وفات و تولد ادارات ثبت احوال استان به صورت کامل در ایام اعمال محدودیت‌های کرونایی فعال هستند.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در ارزیابی صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش، این استان رتبه ششم فعالیت دانش‌آموزان در برنامه شاد را کسب کرد.

خبرگزاری ایرنا

ساوه - ایرنا - فشارهای اقتصادی سنگین برآمده از تحریم های امریکا نه تنها سفره و معیشت مردم را هدف گرفت بلکه در اصل تلاش جدی برای فلج کردن و از کار انداختن قلب تولید و صنعت کشور نیز محسوب می شود اما به نظر می رسد آنها از اراده ملی و خلاقیت صنعتگران ایرانی غافل بودند.

خبرگزاری ایرنا

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث اشتغال به عنوان مهمترین مشکل جامعه هدف بهزیستی گفت: در سالجاری یکهزار و 100 فرصت شغلی برای معلولان و جامعه هدف بهزیستی استان ایجاد شد.