پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایسنا

رئیس جهاد دانشگاهی در هفتمین کنگره زخم و ترمیم بافت گفت: جهاد دانشگاهی در قالب طرح‌های فناورانه، با محوریت پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت، محصولات نوین در درمان زخم‌های مزمن را در دستور کار قرار داده که پس از سپری کردن مرحله تأیید بالینی و اخذ مجوزهای لازم، در دسترس بیماران قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری ایسنا

نماینده رامیان در مجلس شورای اسلامی از کمبود بذر و کود انتقاد کرد و خواستار حل این مشکل شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به افزایش تشدید خشونت علیه زنان در دوران همه گیری کرونا، خواستار یافتن راهی برای توقف آن شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در دیدار با همتای ایتالیایی خود بر ضررت تقویت و افزایش سطح همکاری های دو جانبه پلیس مواد مخدر ایران و ایتالیا تاکید کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در هفته آینده در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی منع تردد خودروهای شخصی یا سفرهای غیرضروری از ساعت 9 شب تا 4 صبح اعمال می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران از همکاری و تعامل بسیار خوب مردم در رعایت محدودیت 2 هفته ای خبر داد و گفت: به طور متوسط 30 از درصد تراکم و تردد درون شهری تهران کاسته شده است.

خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه پیام نور اعلام کرد: دانشگاه پیام نور بعد از پاندمی کرونا این شیوه آموزشی الکترونیکی را حفظ خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا

ژاپن قصد دارد به تعداد زیادی از بازدیدکنندگان خارج از کشور اجازه دهد در المپیک سال آینده توکیو بدون واکسیناسیون اجباری یا قرنطینه شرکت کنند، به شرطی که نتایج آزمایش کووید -19 منفی را ارائه دهند و برنامه‌های ردیابی را بارگیری کنند.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: طرح محله محور شهید سلیمانی علاوه بر کمک به پیشگیری از کرونا و شناسایی و غربالگری بیماران می‌تواند در راستای کمک به افزایش آمار اهدای خون نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

خبرگزاری مهر

یک مقام مسئول گفت: دو هزار میلیارد تومان تسهیلات در مرحله نخست به منظور خرید کود و سم با اولویت دو محصول گندم و دانه های روغنی از طریق کشاورز کارت در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری ایرنا

لندن - ایرنا - با صدور مجوز استفاده از واکسن فایزر بیونتک در انگلیس، وزیر بهداشت این کشور از آغاز عملیات تزریق واکسن کرونا از هفته آینده در این کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا

معاون گردشگری با انتشار نامه معاون اقتصادی رییس‌جمهور به رییس بانک مرکزی، با موضوع رفع برخی ابهامات مربوط به امهال تسهیلات گردشگری تا پایان سال 1399، گفت: آیا بانک‌ها در اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا باز هم بهانه دارند!؟

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طی 10 روز گذشته در اجرای طرح محدودیت های کرونایی ورودی به اورژانس‌های این استان 30 تا 50 درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری ایسنا

محدودیت فعالیت مجموعه های ورزشی شهرداری تهران که با مصوبه ستاد ملی کرونا از روز شنبه اول آذرماه آغاز شده بود، در هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از بافت تاریخی باغات شهر تیران با کوچه‌باغ‌هایی به طول 40 کیلومتر، دیوارهای کاهگلی و درهای سنگی منحصر به فرد با قدمتی دوهزار ساله یاد کرد و نوشت: 800 در سنگی و درگاه تیران در سال 1397 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

خبرگزاری ایسنا

پسر فعال و ورزشکاری هرگز فکر نمی‌کرد درد زانویش به یک تومور بدخیم ختم شود. می‌توانست پایان آرزوها و موفقیت‌ها باشد اما آغازی شد برای یک تغییر. ورزشکار محک به مناسبت روز جهانی معلولان، فراز و نشیب‌های مبارزه با سرطان را از نقطه صفر برایمان روایت می‌کند.