پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت که از سه هفته پیش تاکنون با توقف ارزیابی وسع، حدود پنج میلیون نفر به جمعیت زیر پوشش این بیمه اضافه شده است.

خبرگزاری ایرنا

شهرری - ایرنا - بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی راهکار مناسبی برای کنترل ویروس کرونا در سطح محله‌ها خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت درباره داروی امام کاظم (ع) گفت: اثربخشی این ترکیب گیاهی در بهبود بیماران کرونایی قابلیت پژوهش را دارد اما بررسی سندیت روایتی که آن را به معصوم (ع) نسبت می‌دهند، در حوزه تخصص علمای حوزه است.

خبرگزاری ایرنا

خرم‌آباد - ایرنا - رئیس دانشگاه لرستان گفت: اساس پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای بها دادن به تحقیق و پژوهش در همه زمینه‌ها و تشویق موفقیت‌های علمی است.

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش 2 برابری تعداد مراکز 16 ساعته خدمات درمانی برای کرونا در استان با دستور وزیر بهداشت خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: رئیس محترم قوه قضائیه دستورات لازم جهت استفاده از اقامتگاه ها و ظرفیت های آن قوه را در ایجاد نقاهتگاه ها، صادر کردند.

خبرگزاری ایسنا

یک مقام مسئول کارگری معتقد است درآمدهای نفتی باید در جهت زیرساختهای اساسی کشور به کار رود و رویکرد بودجه سال آینده، کمک به معیشت و تامین مسکن کارگران و نیازمندان و دیگر اقشار جامعه باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گزارش تلویزیون دولتی ژاپن به نقل از مقامات بهداشتی این کشور حاکی است که آمار جان باختگان روزانه کرونا در ژاپن با عبور از 40 نفر، رکورد زده است.

خبرگزاری مهر

معاون بنیاد مستضعفان از سرمایه گذاری 380 میلیارد تومانی این بنیاد برای احداث مسکن خانواده‌های پرمعلول خبر داد.

خبرگزاری ایسنا

یک عکاس حوزه مستند برای آگاه‌سازی بیشتر درباره افرادی که با «اچ‌آی‌وی» زندگی می‌کنند، روی یک پروژه عکاسی به نام «داستان نیست» کار کرده است. بیماری‌ای که ممکن است افراد را به طرق مختلف درگیر کند و تأثیرات مختلفی را علاوه بر وضعیت جسمانی به لحاظ روابط اجتماعی و سلامت روان نیز روی فرد مبتلا بگذارد. او تاکید می کند که در تلاش بوده است تا آگاهیسازی عمومی برای شناخت این بیماری و زندگی جاری...

خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی اراک گفت: 51 نفر از بیماران کرونایی در 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان مرکزی بستری شدند.

خبرگزاری ایسنا

دو دانشگاه تهران و دانشگاه خاورشناسی تاشکند به منظور توسعه روابط علمی و آموزشی تفاهم نامه همکاری دوجانبه منعقد کردند.

خبرگزاری تسنیم

طبق گزارش اخیر مقامات ژاپن، میزان خودکشی تنها در یک ماه در این کشور، بیش از تعداد قربانیان ویروس کرونا در سال جاری بوده است! در ماه گذشته 2 هزار و 215 نفر در ژاپن خودکشی کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شواهد موجود نشان می‌دهد مهمترین راه‌های انتقال ویروس اچ. ای. وی در ایران اعتیاد تزریقی و تماس‌های جنسی غیرمتعارف است از آنجا که ابتلا از راه تزریق مواد به سوی انتقال جنسی درحالی‌که تغییر الگو است، شناخت ناکافی از روش‌های پیشگیری و افزایش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در میان جوانان و نوجوانان بسیار نگران‌کننده است.

خبرگزاری مهر

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: درخصوص طرح هسته‌ای مجلس با بخش‌های ذیربط مشورت نشده بود و ممکن است در نحوه اجرا مشکل ایجاد کند و همچنین مشکلاتی روابط خارجی به وجود بیاورد.