پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایسنا

سرپرست سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه مرکزی جمعیت هلال احمر خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری سه میز داخلی‌سازی به ارزش 200 میلیون یورو در روزهای گذشته به صورت مجازی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

رییس جمهوری امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت دلیل حاضر نشدن در جلسه امروز مجلس را مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: دولت با مصوبه دیروز مجلس موافق نیست و آن برای فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نشریه نیوزویک با اشاره به روند فزاینده شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، نوشت: در هر دقیقه یک آمریکایی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به انجام آزمایش‌های ژنتیک برای پیشگیری از معلولیت گفت: با انجام آزمایشات از تولد 1,444 مورد نوزاد دارای معلولیت با انجام سقط درمانی با مجوز سازمان پزشکی قانونی پیشگیری شد.

خبرگزاری ایسنا

قیمت طلا پس از رشد چشمگیری که روز گذشته داشت، تحت تاثیر ابهامات نسبت به بسته محرک مالی آمریکا و پیشرفت ساخت واکسن کووید 19 در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی با کاهش روبرو شد.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - فرماندار خاش سیستان‌وبلوچستان گفت: با تلاش و همت مسوولان، همکاری ارزشمند علما، مردم و اصناف 98 درصد از طرح محدودیت‌های کرونا در این شهرستان محقق شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: چهار سال پس از حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید که با تدوین، تبیین و اجرای سیاست فشار حداکثری علیه ایران همراه بود، دوست و دشمن رییس‌جمهور ایالات متحده معتقد و معترف هستند که این سیاست با سرنوشتی جز شکست روبه‌رو نشده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اعلام کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا برگزاری جلسات بیش از 15 نفره در شهرهای با وضعیت قرمز مانند تهران ممنوع است و این مصوبه در برگزاری جلسات مجلس لحاظ شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت آموزش و پرورش با ارایه آماری از حضور و فعالیت کاربران در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) در هفته گذشته اعلام کرد؛ بیش از 9 میلیون و 600 هزار دانش‌آموز در این شبکه بیش از 5 ساعت فعال بوده‌اند.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان دامپزشکی خواستار حذف تمام گله های مرغ تخم گذار تجاری با سن بالای70 هفته و بالاتر به منظور کاهش تراکم واحدهای مرغداری جهت جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شد.

خبرگزاری ایسنا

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از عدم حضور رئیس جمهور در مجلس برای ارائه لایحه بودجه انتقاد کرد.

خبرگزاری ایسنا

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و ابهام بازار درباره تصمیم نهایی اوپک و متحدانش درباره برنامه افزایش تولید در ژانویه، برای سومین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از قبولی 311 نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سراسری و افزایش 10 درصدی پذیرفته شدگان خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

بروجرد - ایرنا - ستاد مقابله کرونا نخستین راه مبارزه با این ویروس را استفاده از ماسک اعلام کرده و بیش از 90 درصد افراد جامعه استفاده از آن را جدی گرفته اند و برخی از دستفروشان و صاحبان کسب و کار در بروجرد با بی تفاوتی به این مصوبه همچنان بدون ماسک در محل کسب خود حضور می‌یابند.