پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال دقیق محدودیت‌های تردد باعث شد تا دو شهر دلیجان و خمین در استان مرکزی از امروز (چهارشنبه) از وضعیت قرمز کرونایی خارج شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تامین مالی برای جذب و به کارگیری 30 هزار نیروی انسانی جدید از سوی سازمان برنامه و بودجه، بخش عمده ای از نیازهای حوزه سلامت کشور رفع می شود.

خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پروژه شناسایی اختلالات ژنتیک در خانوارهای دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی بیان کرد: تا پایان سال 1400، تمام خانواده هایی که دارای دو معلول هستند به طور رایگان مورد مشاوره ژنتیک و آزمایش‌های لازم ژنتیکی قرار خواهند گرفت.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم وضعیت استان در جدیدترین تقسیم بندی صورت گرفته در خصوص شیوع ویروس کرونا به رنگ نارنجی درآمد، اما تاکید شده است که هرگونه سهل انگاری منجر به قرمز شدن مجدد وضعیت قم خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: اصلی‌ترین ماده اولیه تولید داروهای بیماران پیوندی، موسوم به «سلسپت»، اوایل هفته جاری تامین شده و این داروها در 10 روز آینده وارد بازار می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: دو هزار و 329 تخت تاسیسات گردشگری استان آماده پذیرش بیماران کرونایی در دوره نقاهت است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مبارزه با ویروس کرونا در گام چهارم بر پایه سه اصل شناسایی و تشخیص زودهنگام، قرنطینه زودهنگام و درمان بیماران استوار شده و این مسیر دشوار را می‌توان گسترده‌ترین روش مدیریت بیماری کووید 19 دانست که سختی‌های خاص خود را دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه «لوسوآر» بلژیک به نقل از کمیسیون اروپا اعلام کرد: در هر 17 ثانیه، یک نفر بر اثر ابتلا به کووید -19 در کشورهای اتحادیه اروپا جان خود را از دست می‌دهد.

خبرگزاری مهر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: براساس برنامه ششم باید سهم اعتبار تحقیقات به 4 درصد می‌رسید که این مهم مورد تاکید و مطالبه مقام معظم رهبری نیز بوده است که همچنان شاهد عدم تحقق آن هستیم.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - رییس اتاق اصناف دامغان گفت: 85 درصد از کسبه و بازاریان دامغان در اجرای طرح مقابله با ویروس کرونا با آگاهی از شرایط جامعه، دستورالعمل‌های ستاد کرونا و محدودیت‌ها را رعایت کردند.

خبرگزاری مهر

رییس سازمان بهزیستی کشور در آستانه روز جهانی افراد دارای معلولویت در خصوص اقدامات این سازمان در بخش های مختلف حمایتی، توانمندسازی، تحصلی و... افراد دارای معلولویت توضیحاتی ارائه داد.

خبرگزاری تسنیم

فرمانده یگان انتظامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از دستگیری مرد جوانی که 850 گرم هروئین را بلعیده بود، خبر داد.

خبرگزاری میزان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز جهانی افراد دارای ناتوانی و معلولیت تصریح کرد: وزارت بهداشت با تاکید بر پیشگیری از معلولیت و ناتوانی از طریق ارائه آموزش‌های خود مراقبتی و ادغام خدمات توانبخشی در نظام شبکه بهداشتی، بر آن است که گام‌های اساسی در این خصوص بردارد.

خبرگزاری تسنیم

طبق آخرین آمار کشور آمریکا در شب گذشته با افزایش 182 هزار مبتلای جدید از عدد 14 میلیون مبتلا عبور کرد.

خبرگزاری مهر

اخیرا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی غیررسمی مطلبی درباره چگونگی روند ادامه سال تحصیلی جاری از 15آذرماه منتشر شده که مستند نیست و وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه ای در این خصوص صادر کرده است.

خبرگزاری ایرنا

مراغه - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان هشترود گفت: در راستای جبران بخشی از ضررهای اقتصادی شیوع کرونا در حوزه ورزش، تاکنون صد نفر از مربیان و ورزشکاران این شهرستان برای دریافت تسهیلات به اداره کار معرفی شده‌اند.