پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایسنا

رییس فدراسیون بسکتبال، درباره عملکرد ضعیف تیم ملی ایران در رقابت‌های پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا 2021 توضیح داد و در مورد عکس جنجالی و حاشیه‌ساز خود با سرپرست تیم ملی در دوحه نیز شفاف‌سازی کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - همراهی کشورهای اروپایی با جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، بویژه در دوران پاندمی کرونا، ادعای پوشالی آنها را در دفاع از حقوق بشر، بیش از پیش به نمایش می‌گذارد. آنها هرگز به تعهدات خود پس از خروج ترامپ از برجام پایبند نبوده و با صدور بیانیه‌های مغرضانه ایران را به نقض برجام متهم می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

ارومیه - ایرنا - اوج‌گیری موج سوم کرونا در ایران سبب شده تا محدودیت‌های جدیدی از هفته گذشته در سراسر کشور اعمال شود؛ هرچند محدودیت‌ها توسط 90 درصد اصناف در آذربایجان‌غربی رعایت شد ولی برخی کرکره‌های نیمه‌باز، حاکی از بی‌توجهی تعدادی از کسبه به این محدودیت‌های شدید داشت.

خبرگزاری میزان

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که پیشنهاد اجرای ممنوعیت تردد شبانه در شهر‌های نارنجی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی خواهد شد.

خبرگزاری مهر

کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است بزودی با برگزاری جلساتی طرح خود را برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا بررسی کند و احتمال دارد دیدارهای رفت و برگشت مرحله گروهی را به تک بازی تغییر بدهد.

خبرگزاری تسنیم

در حالی که سرنوشت بسته محرک مالی دولت آمریکا همچنان نامعلوم است و پیشرفت در تولید واکسن کرونا نیز بر جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا تاثیر گذاشته است، قیمت طلا پس از افزایش قابل توجه جلسه قبل، امروز شاهد کاهش بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - با تصمیم متولیان، نمایشگاه بین‌المللی کتاب آمریکا معروف به «بوک اکسپو» (BookExpo) دیگر برگزار نخواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال 1352 به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت انواع شناورها و همچنین طراحی و تعمیر بارج و سکوهای نفتی و گازی در غرب هرمزگان شکل گرفت که اکنون توانسته به همت متخصصان داخلی از پس ساخت کشتی‌های اقیانوس پیما و غول پیکر برآید.

خبرگزاری میزان

به گفته ریس سازمان بهزیستی کشور، با انجام غربالگری‌های مختلف و انجام آزمایش‌های ژنتیکی در سال 98، از معلولیت بیش از 20 هزار کودک جلوگیری به عمل آمد.

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل امور بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، شرایط دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه‌شدگان این سازمان به ویژه مبتلایان به کرونا را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت افزایش اعتبارات پژوهشی کشور تاکید کرد و گفت: سهم 0.8 درصدی پژوهش از تولید ناخالص ملی فاصله زیادی با سهم 4‌درصدی مورد نظر دارد و این میزان هیچ تناسبی با سرمایه عظیم انسانی موجود در بخش پژوهش و نیازهای کشور در حوزه پژوهش و فناوری ندارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: اجرای مصوبه تمدید اجباری قرارداد اجاره همچنان تا سه ماه بعد از پایان کرونا ادامه دارد و فقط یک بند جدید به آن اضافه شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین در پیامی به نشست بزرگداشت «روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین» که با همت سازمان ملل برگزار شد، فلسطین را اصلی ترین مساله خاورمیانه عنوان کرد.

خبرگزاری مهر

تغییرات دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی سال 1400 نشان می دهد که رشته گرایش ها در چند گروه آموزشی دستخوش تغییر شده اند و به علوم شناختی توجه ویژه شده است.

خبرگزاری ایسنا

رئیس جمهور با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن اجرای طرح جامع مقابله با کرونا اظهار امیدواری کرد: با تداوم همکاری‌های مطلوب مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سرعت شهرهای مختلف از وضعیت قرمز به شرایط مناسب‌تری وارد شوند.

خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - رئیس کمیسیون برنامه و وبودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بیش از 50 درصد از املاک این شهر فاقد سند 6 دانگ است که این امر مشکلات زیادی را برای مدیریت شهری ایجاد کرده است.