پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

اردبیل _ ایرنا _ معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: اقدامات پیشگیرانه از ایدز همراه با برگزاری دوره‌های آموزشی و انجام سالانه تست‌های رایگان برای مقابله با این بیماری در خلخال موثر واقع شده است.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - فرماندار اردبیل با توصیه به مردم برای پرهیز از حضور و تجمع در آرامستان‌ها گفت: در ورودی آرامستان بهشت زهرای اردبیل با توجه به وضعیت قرمز کرونا برای مراجعه‌کنندگان محدودیت ایجاد شده است.

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از استخدام نیروهای انسانی متخصص در ادارات مشاوره و سلامت روان دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: نیروی انسانی به کار گرفته شده در ادارات مشاوره و سلامت‌روان دانشگاه‌های علوم پزشکی، باید دارای مدرک فوق لیسانس رشته روانشناسی بالینی بوده و از طریق مصاحبه، جذب شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از مشارکت خوب مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای طرح محدودیت های کرونایی توسط دولت گفت: زنجیره انتقال ویروس کرونا اکنون قطع شده اما ابه منزله پایان این بیماری نیست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج یک مطالعه نشان می دهد، بیماران مبتلا به کووید -19 که به فشار خون بالا یا دیابت مبتلا هستند، بیشتر به عوارض مهم عصبی از جمله خونریزی مغزی و سکته مغزی دچار می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ترس از بازگشت بیماری کرونا در مبتلایان، انگیزه لازم برای پیگیری دوره درمان را ایجاد می‌کند اما زمانی که این ترس طولانی شود، می‌تواند با ایجاد مشکلاتی، کیفیت زندگی روزمره افراد را کاهش می دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اگر بیماران کرونایی دارای علامت یا بدون علامت 2 هفته قرنطینه شوند، زنجیره انتقال این بیماری تا حدود زیادی قطع می‌شود.

خبرگزاری مهر

تصمیم اخیر فدراسیون جهانی تنیس روی میز مبنی بر کاهش تیم های شرکت کننده در مسابقات تیمی جهان فرصت حضور در دسته اول این رقابت‌ها را برای همیشه از ایران می‌گیرد.

خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - ماسوله؛ شکوه گردشگری گیلان، بیش از یک دهه در تب و تاب جهانی شدن همچنان نظاره گر ثبت جهانی دیگر پرونده های کشور و استان حیران است؛ باز خوش خبرهایی از راه می رسد که تا به ثمر ننشیند جان ماسوله ای ها از این تب آرام نمی گیرد.

خبرگزاری ایسنا

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) ریشه بسیاری از فسادها و دلالی‌ها در ساختار اقتصادی ایران را در دو نرخی بودن ارز دانست و همچنین وعده داد که با دنبال شدن سیاست فراوانی کالا و افزایش تولید، قیمت‌ها کنترل و متعادل شود.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند در دوران اوج کرونا هر چند تصمیم ممنوع بودن فعالیت اصناف و بازاریان را به دنبال داشته، اما همچنان عده‌ای بی‌توجه به هشدارها و قوانین، شیوع این ویروس را کاسبی می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری تربت‌حیدریه با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها برای قطع زنجیره ویروس کرونا گفت: با بازدیدهای صورت گرفته، 95 درصد اصناف این شهرستان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - فرماندار تایباد گفت: وضعیت کنونی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در این شهرستان مرزی واقع در شرق خراسان رضوی به خاطر همکاری خوب مردم ظرف 10 روز اخیر مهار و با جلوگیری از انتقال ویروس، نارنجی شده است.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هیچ زن سرپرست خانواری در استان در نوبت دریافت خدمات از این اداره کل نیست و درخواست چنین زنانی در کمترین زمان بررسی و رسیدگی می شود.

خبرگزاری مهر

قم - باتوجه به شدت یافتن بیماری آیت الله مصباح یزدی، از جمیع علما، فضلا، شاگردان، دوستان و عموم ولایتمداران و علاقمندان به ایشان تقاضاشده، برای شفای عاجل این استاد حوزه علمیه قم دعا کنند.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - 12 آذر مصادف با سوم دسامبر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری شده تا همگان با آگاهی به ظرفیت‌ها و مطالبات این قشر در راستای حل مشکلات و رعایت حقوق شهروندی آنها در جوامع مختلف اقدام مناسب داشته باشند.