پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کتابفروش باسابقه راسته کتاب خیابان انقلاب، با بیان این که در شرایط امروز، فروشگاه‌های آنلاین جای خرید حضوری را گرفته‌اند، گفت: کرونا، بازار آنلاین کتاب را پرسود کرد هرچند در هر شرایطی، فروش حضوری برای کتابفروش، بهتر از روش‌های دیگر است.

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل اتاق بازرگانی استان قم گفت: برخی محصولاتی که در قم تولید می‌شوند، در گمرک استان به ثبت نمی رسند، چراکه این محصولات از گمرک استان صادر نمی شوند و بیشتر از طریق فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) به کشورهای مقصد صادر می شوند.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - مسوول کمیته نظارت و بازرسی ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها به نحو مطلوب در استان اجرایی شده ولی طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به هفته اول، افت داشته است.

خبرگزاری ایسنا

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (12 آذر) به مرز 64 میلیون و 200 هزار نفر نزدیک شد و تعداد قربانیان این ویروس نیز به حدود یک میلیون و 487 هزار نفر رسید. در حال حاضر آمریکا با بیش از 14 میلیون و 108 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید...

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - تب کرونا در اصفهان یک درجه پایین آمد، نوسازی بافت فرسوده با پرداخت تسهیلات بانکی و افزایش 26 درصدی بارش باران در استان از جمله مهمترین تیتر صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه چاپ اصفهان است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز جهانی افراد دارای ناتوانی و معلولیت تصریح کرد: وزارت بهداشت با تاکید بر پیشگیری از معلولیت و ناتوانی از طریق ارائه آموزشهای خود مراقبتی و ادغام خدمات توانبخشی در نظام شبکه بهداشتی، بر آن است که گام های اساسی در این خصوص بردارد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: میزان اجرای محدودیت‌های کرونایی در این استان تاکنون 98 درصد بوده طی مدت یاد شده چهار هزارو 177 واحد صنفی جریمه و 224 واحد نیز در پلمب شده است.

خبرگزاری ایرنا

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: اعمال محدودیت‌های سختگیرانه و منع تردد خودروهای غیربومی در مبادی ورودی این شهرستان تا روز شنبه پانزدهم آذرماه ادامه دارد و تمدید و یا لغو آن در اختیار ستاد ملی و استانی کرونا است.

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - خدمت رسانی به روستاها در راستای عدالت‌گستری از اهداف انقلاب اسلامی و رویکردهای دولت است و با وجود شرایط نامناسب اقتصادی و کرونا شاهد تداوم اجرای طرح‌های خدماتی و عمرانی و توسعه زیرساخت‌های رفاهی در روستاها هستیم.

خبرگزاری ایسنا

بیش از 10 روز از اعمال محدودیت‌های کرونایی در پایتخت گذشته و در این مدت بر اساس آنچه که مسئولان ستادملی مقابله با کرونا اعلام کرده‌اند، شمار موارد فوتی مربوط به کووید19 در پایتخت روندی کاهشی داشته است. در این میان پلیس یکی از دستگاه هایی بوده که در اجرای این محدودیت‌ها نقش پررنگ و موثری داشت و به همین دلیل از رییس پلیس پایتخت این پرسش مطرح شد که میزان توجه شهروندان به محدودیت‌های اعمال...

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - فرماندار پارس‌آباد مغان از توزیع کمک‌های ارزشمند مومنانه به ارزش بیش از 60 میلیارد ریالی برای تامین 20 هزار بسته معیشتی در این شهرستان خبرداد.

خبرگزاری ایسنا

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره نقش مردم در مقابله با روانشناسی شبه‌علمی بیان کرد: مردم نیز باید درجه‌ای از سواد رسانه‌ای و تفکر نقادانه را داشته باشند که اگر با سخنی مواجه شدند بتوانند تشخیص دهند آیا این سخن برای کسب منافع شخصی بیان شده است یا فرد گوینده صرفا بدون غرض اطلاعاتی مفید را مطرح می‌کند. این فقط به حوزه روانشناسی مربوط نمی‌شود و با گسترش فضای مجازی لازم است...

خبرگزاری ایسنا

رئیس مجلس شورای اسلامس در مورد لایحه بودجه 1400 گفت: یکی از موارد مورد توجه ما در لایحه بودجه توجه به اقشار ضعیف خواهد بود. تلاش می‌کنیم تا برخی از خسارت‌هایی که به واسطه کرونا و شرایط خاص اقتصادی به وجود آمده را جبران کنیم.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - صنعت کاشی و سرامیک میبد یزد در دوره شیوع کرونا نه تنها در مسیر رشد و شکوفایی خود از رونق نیفتاد بلکه توانست در کاهش آسیب‌های ناشی از این ویروس دردناک و حمایت از شهروندان و کادر درمان هم نقش آفرین باشد.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: از مجموع 2 هزار واحد مسکونی سهمیه مسکن محرومان در این استان، سفتکاری یک هزار و 461 واحد به اتمام رسیده و 986 واحد نیز آماده واگذاری به متقاضیان است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - احمد علیدادی روانشناس اجتماعی، آماده بودن بسترهای مناسب برای توسعه کارآفرینی و اشتغال معلولان را در بهره‌مندی از حقوق مساوی دانست و گفت: برداشته شدن موانع و ارایه تدابیر کارشناسانه، قابلیت‌های این قشر را بروز می‌دهد و زمینه حضور فعال آنها را در سطح جامعه فراهم می‌کند.