پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - معاون روابط عمومی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان اعلام کرد: پاسداران گمنام امام زمان (عج) 116گالن 25لیتری به میزان 2هزار و 900 لیتر موادشیمیایی پیش ساز موادمخدر و روانگردان در پارسیان کشف کردند.

خبرگزاری ایسنا

رییس مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی در منطقه خاورمیانه و شمال قاره آفریقا تعداد مردان مبتلا به HIV را بیشتر از زنان دانست و بیان کرد: به طور کلی تعداد مردان مبتلا به HIV در ایران بیشتر است اما در کشور ما اخیرا درصد زنان مبتلا روند افزایشی پیدا کرده است و در سال‌های اخیر سرعت ابتلا در زنان ایرانی بیشتر از مردان شده است.

خبرگزاری مهر

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت از انتشار آثاری در خصوصی جنایتهای حکومت رضاخان خصوصا کودتای سوم اسفند خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: در شبانه‌روز گذشته 17 واحد صنفی به دلیل اجرا نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نادیده گرفتن اعمال محدودیت‌های ستاد ملی پیشگیری از ویروس کرونا در این شهرستان پلمب شد.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: 13 مرکز حرفه‌آموزی در خراسان جنوبی فعال است و 298 توانخواه و معلول در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - نایب رییس شرکت عمران شهرجدید هشتگرد استان البرز اعلام کرد که با تکمیل زیر ساخت ها، مشکل واگذاری حدود 700 واحد مسکونی در این شهر برطرف شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تحقیقات علمی و شواهد تجربی از حضور پررنگ زنان جهان در مقابله با بحران‌ها، حاکی از آن است که با وجود مسئولیت های چندگانه بسیار، زنان نه تنها بعنوان فعال‌ترین بخش کادر درمان در اوج شیوع کرونا، بلکه در عرصه‌های گوناگون جهانی با سازگاری سریع تر و اقدام بهنگام نقش اساسی ایفا کرده اند.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - باشگاه‌های ورزشی از جمله مشاغل آسیب دیده هستند که در شیوع کرونا بیشترین تعطیلی را متحمل شده‌اند و باشگاه داران پیشنهاد دارند با استقبال از پیشنهاد فعالیت بهداشتی آن‌ها، کمکی به روشنایی هر چند کم فروغ چراغ این کسب و کارها شود.

خبرگزاری ایسنا

دانشگاه آکسفورد بروکس و دانشگاه آکسفورد به دانشجویان تست‌های سریع کرونا و رایگان ارائه می‌دهند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در محدودیت های کرونایی، بیمه شدگان تامین اجتماعی برای دریافت خدمات درمانی نیازی به ارائه دفترچه بیمه ندارند و تنها ارائه کارت ملی برای اخذ خدمات درمانی کفایت می کند.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - منطقه شهرک صنعتی در حاشیه شهر کرمان نمونه کاملی از پدید آمدن و گسترش پدیده ناهنجار حاشیه‌نشینی است که تعیین زمان قضایی برای برچیده شدن کوره‌های آهک پزی از شهرک را باید گام بزرگی بمنظور ساماندهی این نقطه آسیب زا در مرکز استان بشمار آورد.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین آمار اعلامی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های سنندج و قروه همچنان در جمع 64 شهر با وضعیت قرمز کشور قرار دارند.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - با وجود اجرای محدودیت‌های جامع کرونایی از اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در مازندران، مناطق با وضعیت قرمز این استان به 6 شهرستان افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مربی سابق بدنسازی تیم‌های جودو و اسکی گفت: در دوران قرنطینه میزان ورود و خروج کالری به بدن از حالت عادی خارج می‌شود، لذا برای تعادل این مهم باید ورزش همگانی در دستور کار قرار گیرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پیشکسوت بسکتبال، گفت: بازیکنان تیم ملی از شرایط مسابقه دور بودند و دیدار ایران با سوریه در بدترین زمان ممکن برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

خرم‌آباد - ایرنا - همکاری مردم و اجرای درست محدودیت‌های کرونایی در استان لرستان موجب شد تا این استان از لیست قرمز خارج شود.