پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

مهاباد - ایرنا - بیماری ایدز به مانند تمام بیماری‌های دیگر به عنوان یک واقیعت در جامعه وجود دارد اما با توجه به نبود آگاهی کافی در خصوص راه‌های انتقال آن، هنوز این بیماری به عنوان یک تابو در جامعه باقی‌مانده است که زمان آن فرا رسیده که این تابو شکسته شود.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: بنا بر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان زمان اجرای محدودیت‌های کرونایی برگزاری تور گردشگری در مناطق کویری استان ممنوع است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس همیشه حواشی خاص خود را داشته است اما امسال که کرونا هزینه‌های بسیاری را بر دولت تحمیل کرده و تحریم‌ها علیه کشور شدت بیشتری یافته، بودجه 1400 با اما و اگرهای منحصربه‌فردی روبرو است.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار کنگاور گفت: کاهش 50 درصدی آمار بستری بیماران کووید 19 در این شهرستان امید به تداوم اجرای طرح جامع محدودیت‌ها را افزایش داده است.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - کودک‌آزاری، واقعیتی تلخ اما انکارناپذیر در لایه‌های درون جامعه بسیاری از شهرها از جمله قزوین است که آسیب‌های جبران ناپذیری را بر سلامت جسمی و روانی کودکان برجای می‌گذارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برخی از کشورها درحال توسعه و فقیر در تلاشند تا مخترعان واکسن کرونا از حق مالکیت معنوی خود گذشته و اجازه دهند واکسن به قیمتی که آنها توان خریدش را داشته باشند به دست مردمانشان برسد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ابلاغ بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها، بر برگزاری مجازی مراسم روز دانشجو در پاندمی کرونا همچنین پرهیز از نگاه‌های محدود کننده در این ایام تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا

مسئول گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شیوع بالای بیماری کووید 19 در سطح جامعه، گفت: برای حفاظت از سلامت و جان عزیزان خود و قطع زنجیره انتقال بیماری چاره‌ای جز رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت محدودیت‌های اعمال شده نداریم.

خبرگزاری ایسنا

پروفسور "سارا گیلبرت" (Sarah Gilbert) محققی است که توانست واکسن کروناویروس "دانشگاه آکسفورد" که چندی پیش موثر بودن آن در جلوگیری از بیماری کووید -19 اعلام شد را طراحی کند.

خبرگزاری مهر

به گفته یکی از مقامات ارشد نهاد برنامه‌ریزی اقتصادی چین، بازار کالاهای مصرفی چین به سرعت به بزرگی بازار آمریکا می‌شود و در آینده بزرگترین بازار مصرف جهان خواهد شد.

خبرگزاری میزان

مدیر یکی از شرکت های دارویی وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بیان توضیحاتی در خصوص کیت‌های ایرانی تشخیص سریع کرونا پرداخت.

خبرگزاری ایسنا

نایب رییس بانوان کمیته ملی پارالمپیک گفت: به منظور توسعه جنبش پارالمپیک در کشور، بانوان مدال آور با گذراندن دوره های تخصصی مدیریت ورزشی، به عنوان سفیران جنبش پارالمپیک معرفی می شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا سه شنبه شب با معرفی اعضای تیم اقتصادی خود به مردم آمریکا این اطمینان را داد که کمک در راه است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه واشنگتن پست افشا کرد که قبل از چین برخی از شهروندان آمریکا پیش از دسامبر (اواسط آذر) سال گذشته به بیماری کووید 19 مبتلا شده بودند.

خبرگزاری ایسنا

واحد اطلاعات اکونومیست در گزارشی نوشت: میزان فروش نفت ایران تاثیر زیادی در میزان کسری بودجه سال آینده خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا

استاد فلسفه دانشگاه اصفهان معتقد است: چرخه معیوب «نظام پاداش» و همچنین عدم توجه به آموزش مهارت‌های آکادمیک، از عواملی هستند که باعث بروز سوءرفتارهای پژوهشی شده‌اند. به همین دلیل باید سیاست‌گذاری‌های کلان کشور در حوزه آموزش، مورد بازبینی قرار گیرد.