چهارشنبه 18 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سه سال جنگ اقتصادی تمام‌عیار دولت آمریکا علیه مردم ایران، فشار سنگینی را بر کشور تحمیل کرد ولی همت و ایستادگی مردم و تدابیر دولت، سیاست «فشار حداکثری» را ناکام گذاشت. بسیاری می‌گویند تداوم مقاومت اقتصادی پیش‌نیازهایی توامان دارد؛ بهره‌گیری از توان داخلی و تعامل بین‌المللی.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - کردستان در چهار روز گذشته شاهد نزولات جوی بود، بارش‌هایی که کم و بیش مشکلاتی را در تردد محورهای بین شهری و روستایی ایجاد کرد اما نوید بخش زمستانی سفید رو برای کشاورزان و بهره‌برداران این استان شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ژاله علو بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، گفت: افتخار می‌کنم 72 سال در خدمت هنر این سرزمین در زمینه تئاتر، رادیو، دوبلاژ، شعر بوده‌ام.

خبرگزاری ایسنا

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه ای جزییات زمان برگزاری آزمون تشریحی جذب عمومی تصدی منصب قضا سال 1399 را اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا

به دنبال یک اشتباه آزمایشگاهی در نظام درمان عمومی انگلیس، تست کرونای صدها نفر مثبت اعلام شد.

خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک روز دوشنبه بر اثر انتشار ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های سنی حساس قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا

آستارا - ایرنا - دادسرای عمومی و انقلاب تالش به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نسبت به برگزاری هرگونه مراسم و جشن و سرور در حیاط خلوت و اماکن خصوصی هشدار داد و به برخورد با عوامل اینگونه برنامه‌ها تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم

وزیر علوم در بخشنامه ای به روسای دانشگاه ها بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفظ سلامتی دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان غیر هیئت علمی در شرایط استمرار بیماری کرونا تاکید کرد.

خبرگزاری ایرنا

خرم آباد - ایرنا - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: میزان مصرف گوشت مرغ در این استان به طور میانگین روزانه 100 تا 110 تن است در حالیکه هر روز 180 تن از این ماده پروتیینی تولید می شود.

خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - مجموعه بازار تاریخی اراک به عنوان قلب تپنده اقتصاد این کلانشهر پیرو مصوبه ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی با هدف جلوگیری از تشکیل اجتماع مردمی و قطع زنجیره انتقال کرونا برای دومین بار در سال جاری تعطیل شد. کسبه بازار اراک با تمکین از مصوبه ستاد ملی کرونا، سلامت را بر درآمد ترجیح دادند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فرهنگسرای خاوران با برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و راه‌اندازی پویش مردمی «همیاران سلامت» به یاری کادر درمان کشور آمده است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با توجه به عدم حضور فرهنگیان در مناطق محروم به دلیل شیوع کرونا و برگزاری کلاس‌های مدارس به شکل غیرحضوری، در حوزه جذب و آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان مناطق ماهنشان و انگوران با مشکل روبه رو هستیم.

خبرگزاری ایرنا

یزد _ ایرنا _ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اوضاع استان از لحاظ ابتلای افراد به کرونا عادی نشده، شهروندان ضمن جدی گرفتن این ویروس، همچنان در خانه بمانند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت کشور کویت اعلام کرد که به دلیل بحران شیوع «ویروس کرونا»، قصد دادن روادید مجدد به مسافرانی که پیشتر وارد این کشور شده و دو بار اقامت خود را تمدید کرده‌اند را تا 9 ماه آینده ندارد.

خبرگزاری ایرنا

ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: پنج فوت ناشی از کرونا در 24 ساعت گذشته در استان ثبت شده و مجموع فوتی ها تا این لحظه به 581 نفر رسیده است.

خبرگزاری مهر

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به فرا رسیدن موعد بررسی بودجه سال 1400 در مجلس، جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس برای بررسی اولویت‌های بودجه در سال آینده تشکیل شد.