سه‌شنبه 17 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

وب‌گاه عصر ایران

خبرگزاری ایسنا

مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال 1400 برای پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی که منحصرا به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود، آخر وقت امروز یکشنبه 9 آذر ماه پایان...

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه نظرآباد با اشاره به اجرای مرحله اول از فاز سوم رزمایش مواسات و همدلی مومنانه در این شهرستان، گفت: در اجرای این رزمایش سه هزارو 800 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

خبرگزاری ایسنا

محققان "موسسه تحصیلات تکمیلی علوم و فناوری اوکیناوا"(Okinawa Institute of Science and Technology Graduate University) ژاپن در مطالعه اخیرشان نشان داده‌اند که صبر با توجه به سطح هورمون "سروتونین"(serotonin) در مغز تعیین می‌شود و سطح این هورمون می‌تواند در واکنش فرد (صبوری یا عجولانه رفتار کردن در قبال کاری) موثر باشد.

خبرگزاری تسنیم

طبق آخرین آمار جهانی تاکنون بیش از 62 میلیون و 573 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا کووید19 مبتلا شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم

یکی از عوامل اصلی کاهش جمعیت سقط جنین است؛ آمار سقط جنین در کشور نزدیک به سه‌برابر مرگ‌ومیر کروناست! در یک کشور اسلامی که اعتقاد دارد کشتن یک فرد بی‌گناه در پیشگاه الهی جرم است، سقط جنین به‌راحتی توسط برخی از پزشکان و والدین انجام می‌شود!

خبرگزاری مهر

بهزاد پاکزاد با تأکید بر اینکه زهرا نعمتی ورزشکار عادی به حساب نمی آید، ابراز امیدواری کرد به عنوان مربی اختصاصی بتواند در پیشبرد اهداف وی تأثیرگذار باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «دیوید لینچ» کارگردان سرشناس فیلم‌هایی چون «کله‌پاک‌کن» و «مردفیل‌نما»، در جدیدترین پروژه خود برای نتفلیکس سریال می‌سازد.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون گفت: دسترسی آسان همه مردم این شهرستان به امکانات ورزشی با توسعه زیرساخت‌ها و توزیع متوازن منابع فراهم شده است.

خبرگزاری ایرنا

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: خیران امسال 95 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی خود را به مددجویان تحت حمایت این نهاد اهدا کردند.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان گفت: ماموران انتظامی ایرانشهر در 2 عملیات جداگانه 2 تن و 609 کیلو و 32 گرم موادمخدر از نوع تریاک را در این شهرستان کشف کردند.

خبرگزاری مهر

سرپرست سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، گفت: از ابتدای شیوع کرونا موردی از ابتلا در گرمخانه ها نداشته ایم و وضعیت در گرمخانه ها همچنان سفید است.

خبرگزاری ایسنا

دیابت لزوما احتمال بیشتر ابتلا به کووید -19را ایجاد نمی‌کند، اما خطر ابتلا به نوع شدید بیماری یا مرگ و میر بر اثر عارضه‌های بیماری را افزایش می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش برای تنفس نیم ساعته و رعایت تدابیر بهداشتی متوقف شد.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت کانادا اعلام کرد داروهای خاص ساخته شده برای بازار کانادا اجازه توزیع و فروش عمده در خارج از این کشور مخصوصا آمریکا را در صورت ایجاد کمبود دارو در داخل ندارند.

خبرگزاری ایسنا

یکی از موارد نگران‌کننده در مورد ویروس کرونا، توانایی ویروس در عفونی کردن سطوح برای روزهای متمادی است. بسیاری افراد در تلاش برای از بین بردن ویروس کرونا در خانه خود، از لامپ‌های نور ماوراءبنفش (UV) استفاده می‌کنند. هرچند این نور قابلیت از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها را دارد اما نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد، این لامپ‌ها ممکن است خطر جدی بر سلامت چشم داشته باشند.