سه‌شنبه 17 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

تهران - «فریندخت زاهدی» استاد دانشگاه عقیده دارد: تئاتر فاخر به معنای آنچه در هتل اسپیناس به نمایش درمی‌آید، نیست؛ این گونه برداشت از فاخر مساوی با لاکچری بودن است که اصلا با مفهوم کلی تئاتر یکسان نیست.

خبرگزاری ایسنا

دانشگاه مرکزی لنکشایر اعلام کرد که برای دریافت آزمایش ابتلای بدون علامت به "کووید -19"، سه سایت آزمایشی ایجاد می‌کند.

خبرگزاری ایسنا

به نظر می رسد که کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد که لیگ قهرمانان آسیا را در سال بعد هم بر همین منوال کنونی برگزار خواهد کرد.

خبرگزاری مهر

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: بانوان بسیجی همزمان با هفته بسیج با مراجعه به منازل بیماران کرونایی، یه ارائه خدمات ازجمله غربالگری و غیره می‌پرداختند.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - همزمانی هشتمین روز اجرای محدودیت های کرونایی با تعطیلی و فعالیت ادارات استان با حداقل کارکنان و همچنین همراهی مردم و اصناف مختلف، امیدها برای به زانو درآمدن کرونا در قم را زنده کرد.

خبرگزاری مهر

رسانه‌های ورزشی کشور قطر خبر دادند کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را مثل سال 2020 به شکل متمرکز و به صورت تک بازی در مراحل حذفی برگزار کند.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - رییس انجمن هنرهای نمایشی کردستان گفت: جشنواره استانی نمایش کوتاه طنز مجازی با رویکرد نمایش‌های کمدی و شاد در این استان برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اعتیاد سبک و سیاق مختلفی دارد از اعتیاد به مواد مخدر گرفته تا عادت های غلط در خلق و خوهای پیش و پا افتاده روزمره، در دنیای امروز و عصر تکنولوژی اعتیادهای نوینی پدیدار شده که به مراتب خطرناک تر و حتی مخرب تر از مواد مخدر عمل می کند.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - فرماندار تاکستان گفت: از زمان شروع طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها سه هزار مجوز تردد برای واحدهای صنعتی، کشاورزی و مشاغل ضروری شهرستان پس از بررسی مدارک صادر شده است.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - رییس انتقال خون ایرانشهر در جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش اهدای خون در این شهرستان افزون‌بر 66 نفر از بسیجیان دلگان با حضور در پایگاه انتقال خون و اهدای مقادیری از خون خود به یاری بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی آمدند.

خبرگزاری ایسنا

محققان دانشگاه سان یات سن در گوانگژو چین اعلام کردند: دو واکسن نانوذره جدید چین در مقابله با سارس - کوو -2 (SARS-CoV-2) ویروسی که موجب بیماری کووید -19 می‌شود، می‌توانند آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده قوی و واکنش‌های ایمنی سلولی در حیوانات ایجاد کنند.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - برخی اصناف در جهرم که در قالب تصمیمات ستاد کرونا مجاز به فعالیت هستند، در اقدامی خودجوش و داوطلبانه از ساعات کار خود کاستند تا با کاهش تردد، باری از دوش کادر بهداشت و درمان بردارند و ویروس سرکش را مهار کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان با الهام از توانایی گورخر ماهی در رشد دوباره بافت و ترمیم سریع جای زخم می‌خواهند روش‌های جدید برای پیشگیری از تشکیل جای زخم روی پوست انسان ابداع کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهرن - ایرنا - محققان دانشگاه تسوکوبا واقع در ژاپن با آزمایش روی مدل‌های حیوانی دریافتند میکروبیوم روده بر رفتارهای مختلفی از جملع خواب طبیعی، اثرگذار است.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: 646 راننده بی‌اعتنا به محدودیت‌های ترافیکی پیش بینی شده از یکم آذر تاکنون یا جریمه یک میلیون تومانی، اعمال قانون شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک متخصص بیماری های عفونی می گوید: تست‌های تشخیصی اگر در نخستین روز بروز علایم ابتلا به کرونا انجام شود، 90 درصد خطا دارند. افراد مشکوک به این بیماری باید از روز پنجم بروز علایم تست دهند.