سه‌شنبه 17 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ریزش یک معدن متروکه طلا در شمال شرقی زیمبابوه دستکم 40 کارگر که به صورت غیررسمی و غیرقانونی در این معدن مشغول به کار بودند را گرفتار کرده است.

خبرگزاری ایسنا

مسئول گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به قدرت سرایت بالای ویروس و شیوع بالای آن در سطح جامعه، تنها راه پیشگیری از ابتلا و کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری را رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها دانست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برنامه جدید رادیو قرآن با عنوان "در محضر استاد" با هدف برپایی جلسات قرآن در ایام کرونا به روی آنتن رادیو قرآن می‌رود.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - شهردار قزوین با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها، گفت: سامانه 137 آماده پاسخگویی به شهروندان برای کاهش مراجعات به شهرداری است.

خبرگزاری ایسنا

یک روانشناس با اشاره به کاهش فعالیت بدنی افراد به علت حضور بیشتر در خانه در شرایط پاندمی کووید 19 گفت: مدیریت وزن دارای یک بعد روانشناختی است که از چشم بسیاری از مردم به دور مانده است. با توجه به نقش بسیار زیاد استرس در پرخوری، کم تحرکی و یا میزان قندی که بدن‌آزاد می‌کند و با توجه به حجم استرس تجربه شده مردم در شرایط پاندمی کووید 19، شیوع اضافه وزن نیز افزایش یافته است.

خبرگزاری مهر

رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی برای سال تحصیلی 98-99 منتشر شد و برترین های آموزش در 48 شاخص معرفی شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «دونالد ترامپ» که در دو سال آخر دولت خود تحریم های شدیدی را در زمینه انرژی به ویژه حوزه نفت بر ایران اعمال کرد، اینک از تحقق راهبرد صفرسازی صادرات نفت ایران ناکام مانده و در آستانه واگذاری دولت با اغراض سیاسی بر خسارات ناشی از آن مانور می‌دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ناکامی در تروریسم اقتصادی، دشمنان را وادار به ترور و حذف فیزیکی فرزندان ایران کرده است. اما تلخی این واقعیت نباید دستاویز تندروی‌هایی با انگیزه های سیاسی شود. واقعیات امروز کشور و منطقه، هوشمندی جمهوری اسلامی را در هر نوع تصمیم و پاسخی ضروری ساخته و ناکامی صهیونیسم را در پی خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بسته تحولی "مدرسه خوانا" در 167 مدرسه و در قالب هزار کلاس درس در این استان اجرا می شود.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: اداره های استان بطور مطلق تعطیل نشوند بلکه با تشخیص مدیران دستگاهها، حضور کارکنان در اداره ها به یک سوم وکمتر کاهش و با دور کاری، امور مردم هم بر زمین نماند.

خبرگزاری ایسنا

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشدید برخورد با پلاک‌های مخدوش در ساعات ممنوعه تردد در شهر خبر داد.

خبرگزاری مهر

فرمانده ناجا، گفت: نیروهای پلیس با تهیه بیش از 90 هزار بسته معیشتی در طرح رزمایش همدلی مومنانه مشارکت داشته اند و این روند ادامه دارد.

خبرگزاری ایسنا

نایب رییس انجمن جودو بانوان ناشنوایان گفت: با توجه به این که پوشش بانوان جودوکار ناشنوا برای حضور در رویدادهای بین المللی مورد تایید قرار گرفته، تلاش بر این است که اولین حضور خود را در المپیک تجربه کنیم.

خبرگزاری ایسنا

در شرایط کرونایی، آرامستان آخرین توقفگاه نبرد با ویروس کروناست، آرامترین قطعه دنیا که البته اینروزها آنقدرها هم آرام نیست و شاهد روزهای تلخ و وصف ناپذیری از تشییع و تدفین گسترده درگذشتگان کرونایی است. ساوه یکی از شهرهای استان مرکزی است که بارها در شرایط کرونایی روزهای سیاهی را سپری کرده و بار سنگین مرگی که کرونا رقم زده و می زند بر دوش 23 نفری است که در آرامستان شهرداری ساوه مشغول به...

خبرگزاری تسنیم

ارزش 500 شرکت برتر چین علیرغم گسترش همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان 55 درصد طی یک سال گذشته افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: سه میلیون و 105 هزار و 110 تن کالا با 193 هزار و 93 سفر باری امسال توسط 193 هزار و 93 سفر ناوگان باری در این استان حمل شده است.