دوشنبه 16 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - سومین مرحله رزمایش کمک های مومنانه با عنوان یادبود شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروهای سپاه قدس در آخرین روز هفته بسیج (30 آبان تا ششم آذرماه) عصر پنجشنبه، با محورهای معیشت، سلامت و معنویت در حسینیه ثارالله شهر یزد مرکز این استان در 820 مسجد غاز شد.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - سخنگوی ستاد مدیریت کرونا و مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: وضعیت شهرهای استان از نظر کرونا تغییری نکرده و همچنان سه شهرستان قرمز، سه شهرستان نارنجی و 17 شهرستان زرد است.

خبرگزاری ایرنا

استان‌ها - ایرنا - تازه ترین ماموریت در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، امروز معاون کل وزارتخانه مرتبط را راهی قزوین و زنجان کرد، ماموریتی که ضمن آن اخبار نویدبخشی را همچون فعالیت مشترک با چند کشور برای تولید واکسن کرونا، اثربخشی محدودیت‌های کرونایی و توزیع کیت های سریع آزمایشگاهی اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زنجان گفت: طبق هدف گذاری انجام شده و با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی طی سه ماه آینده 90 درصد قطع زنجیره انتقال کرونا، 50 درصد تعداد بستری‌ها و 40 درصد موارد فوتی ناشی از این ویروس کاهش خواهد یافت.

خبرگزاری مهر

با اعلام سازمان لیگ فدراسیون کاراته تعداد تیم‌های متقاضی حضور در لیگ‌های کاراته سال 1399 به 103 تیم افزایش یافت.

وب‌گاه مشرق نیوز

مربی تیم فوتبال شهر خودرو مشهد گفت: امروز می‌توانستیم برنده بازی باشیم اما اشتباه داور مانع برد ما شد شاید من اشتباه کنم و شاید درست بگویم.

خبرگزاری ایرنا

نهران - ایرنا - نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که در زمینه تولید نمایش‌های مستند اجتماعی فعال است، مهم‌ترین کارکرد جشنواره «سینماحقیقت» را معرفی مهم‌ترین مستندهای سال دانست و گفت: اثری که در این جشنواره می‌درخشد و عناوینی به دست می‌آورد، وایرال شده و مخاطب را برای دیدنش کنجکاو می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو انجمن خوشنویسان ایران با تاکید بر حفظ و پاسداری از خوشنویسی فاخر ایرانی گفت: برای گسترش این هنر به انطباق آن با هنر معاصر نیازمندیم و نقاشی‌خط می‌تواند یکی از این فضاهای مغتنم باشد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

علی قوی‌تن از آخرین وضعیت آماده‌سازی فیلمش با هدف حضور در جشنواره‌های بین المللی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به 22 هزار و 846 نفر رسید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح خوانا برای تمامی مقاطع دوره ابتدایی متناسب با سن و اهداف برنامه درسی دانش‌آموزان در مهارت‌های چهارگانه خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن و نیز مهارت‌های زندگی، جرات‌پذیری، مسوولیت‌پذیری و ادب تدوین شده است.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - نماز جمعه فردا تنها در سه شهر سرعین، نمین و گیوی برگزار و در دیگر مناطق به دلیل شرایط کرونایی نماز اقامه نخواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس جمهوری فرانسه در نامه ای به رییس جمهوری لبنان، بار دیگر خواستار پایبندی طرف های سیاسی لبنانی به طرح پیشنهادی خود برای حل و فصل بحران سیاسی در این کشور شد.

خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته (هفتم آذرماه جاری) به‌دلیل شیوع بالای ویروس کرونا و اجرای طرح محدودیت شدید کرونایی در هیچ نقطه‌ای از استان اقامه نمی‌شود.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - افتتاح 19 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی، توزیع 850 بسته معیشتی، اجرای چند برنامه از جمله دیدار مسوولان شهرستانی با فرمانده سپاه به مناسبت هفته بسیج اخبار کوتاه شهرستان سروآباد است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه ایلینوی در آمریکا با آزمایش روی موش‌های مبتلا به آلزایمر دریافتند با بهره‌گیری از ایزوتوپ‌های مس به عنوان یک عامل تصویربرداری، می‌توان تجمع پروتئین آمیلویید بتا (عامل اصلی بیماری) در مغز افراد مبتلا به آلزایمر یا افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری را تشخیص داد.