چهارشنبه 6 تیر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایسنا

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تشکر از تمام کسانی که در تولید و تدوین سه نرم افزار "قرآن و سلامت" و دستنامه "دین و سلامت" نقش داشتند، بیان داشت: امیدوارم به برکت هفته قرآن و عترت، در این مسیر موفق باشیم و پژوهشکده‌های میان رشته‌ای در این مسیر از تولیدات علمی در حوزه قرآن و سلامت استفاده لازم را ببرند.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - اگر زنان جامعه ما در کنار مشغله‌ها و وظایف متعدد خانه‌داری و شغلی، دست دوستی به سمت کتاب بلند کنند نه تنها سلامت فکری و روحی خود و فرزندان را تضمین می‌کنند بلکه جامعه را از یک بحران بزرگ فرهنگی نجات می‌دهند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه ایران در ستون درنگ نوشت: فلسفه تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا هم‌افزایی و هماهنگی‌های ملی برای تسریع در تصمیم‌گیری درباره مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا بود.

خبرگزاری ایسنا

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری با اشاره به مطالعه اخیر این مرکز در خصوص "بررسی میزان شیوع بی‌اختیاری ادرار پس از جراحی رادیکال پروستاتکتومی در ایران و عوامل موثر بر آن"، گفت: میزان نرخ کلی بی اختیاری ادرار به دنبال جراحی سرطان پروستاتکتومی حدود 10 درصد است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - همکاری نهادهای مختلف برای برگزاری هفته کتاب برای همه شهرهای ایران، اهمیت فراوان دارد و هماهنگی و گفت‌وگو میان بخش‌های فرهنگی گوناگون، مهم‌ترین اقدامی است که باید صورت گیرد.

خبرگزاری مهر

جلسات کمیته کارشناسی ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی با فدراسیون‌های المپیکی از هفته آینده با برگزاری نشست برای دو رشته شانس مدال در المپیک توکیو پیگیری می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - مراجعه برای اهدای خون در فارس و گویا کشور کاهش یافته است؛ ربط این موضوع به کرونا شاید به دلایل روانی و هراس از ابتلا به این ویروس سرکش همچنین خروج کمتر مردم از خانه باشد؛ برخی مسوولان به استناد این گزاره که فارس قطب پزشکی کشور است نیاز این استان به اهدای خون را مهم‌تر می‌دانند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شورای عالی بیمه سلامت، کاهش قیمت تست تشخیص مولکولی کرونا را تصویب کرده و منتظر تصویب این مصوبه در هیئت دولت و ابلاغ آن هستیم.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - تغییرات تحمیلی ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در کنار همه آسیبها در عرصه‌های مختلف، امر مهم و حیاتی تعلیم و تربیت رسمی را دچار چالش جدی کرد که با جایگزینی "آموزش مجازی" سعی در برطرف شدن آن گردید اما در این مسیر یکی از معضلات موجود سرقت تجهیزات مخابراتی است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا گفت: تاکنون چهار داروی گیاهی موثر در درمان کرونا در کشور توانسته‌اند مجوز کمیسیون سازمان غذا و دارو را اخذ کنند اما برای ورود به پروتکل‌های درمانی کشور باید مرحله تست‌های بالینی را در سطحی وسیع بگذرانند.

خبرگزاری ایرنا

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا، بستری و فوتی ناشی از این بیماری گفت: تعداد بیماران کرونایی بدحال در استان که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند، به رقم بی سابقه 310 نفر افزایش یافته است.

خبرگزاری ایسنا

شیوع کرونا ویروس در اسفند ماه سال گذشته موجب تعطیلی بسیاری از کسب و کارها به ویژه رستوران‌ها و کافه‌ها در سراسر کشور شده است.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با اشاره به روند صعودی ابتلا به ویروس کوید 19 در این استان بیان کرد: بیش از 45 درصد مبتلایان به این ویروس و بستری‌ها در بیمارستان زنان خانه‌دار هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کرونا و تصمیمات ستاد مقابله با این پاندمی کشنده، تازه‌ترین سوژه شایعه پردازان و حاشیه سازان علیه دولت است تا یک هفته پس از شایعه سازی پیرامون تصمیمات دلاری و چراغ سبز ساکن تازه کاخ سفید، به تنوع موضوعی در تاختن به دولت برسند.

خبرگزاری ایرنا

ایلام - ایرنا - مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: یک هزار خانوار عشایری کوچرو مهمان و بومی به مدت چهار ماه در مناطق قشلاقی شهرستان مرزی دهلران مستقر می شوند.

خبرگزاری ایسنا

دیگر شکی نیست که کرونا به نوع انسان حمله‌ای مهیب کرده و هر روز کرور، کرور از ما را آلوده خود می‌کند و تعدادی نه چندان اندک را به کام مرگ می‌فرستد اما جای تاسف است که هنوز هیچ شواهدی در دست نیست که این ویروس ذره‌بینی که ظاهرا ظهورش در این عصر به دلیل رفتارهای ما، ناگزیر بوده است، به اندیشه ما هم حمله کرده باشد و حتی این نگرانی وجود دارد که از ما گروهی بربر بسازد ولی این که امید به پایان...