چهارشنبه 6 تیر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - واحدهای صنفی قزوین به جز صنوف ارایه دهنده خدمات ضروری مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و عرضه کنندگان مواد غذایی، رستوران‌ها (بیرون بر) و داروخانه‌ها به دنبال مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در راستای کنترل و کاهش این بیماری به مدت یک ماه از ساعت 18 به بعد تعطیل هستند.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: با وجود کاهش آمار مراجعان برای اهدا d خون در استان بخاطر شیوع کرونا، نیاز 100 درصدی مرازک درمانی به خون و فرآورده های خونی تامین و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا

استاد تمام اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به کتاب "ایران جامعه کوتاه مدت" گفت: در این کتاب تحلیل شده است که ایران همیشه از حکومت نامسئول و مردمان نافرمان رنج می‌برده است و متاسفانه این دو موضوع اکنون نمود پیدا کرده است و باید سیستم حکومتی (همه ارکان جامعه که قدرت سیاسی و اداری دارند) دست در دست هم دهند و تکلیفی برای مردم مشخص کنند و مردم نیز باید به توصیه‌ها عمل کنند.

خبرگزاری ایسنا

معاون پیشین دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه گفت: گفت‌وگوهای انجام شده در سفر وزیر خارجه کشورمان به پاکستان کمک می‌کند تا فهم مشترکی از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بین طرفین پدید آید.

خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه تا کنون حدود 79 درصد از تسهیلات کرونا به مشاغل آسیب دیده از شیوع این ویروس پرداخت شده است، گفت: گیلان از این نظر در سطح کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در هفته جهانی کارآفرینی 176 برنامه در استان اجرا می‌شود که با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرای بیشتر آنها در بستر فضای مجازی است.

خبرگزاری ایرنا

گچساران - ایرنا - رییس نهاد کتابخانه های عمومی باشت گفت:250 نسخه کتاب در موضوعات ادبیات، روانشناسی و تاریخ در کتابخانه های عمومی این شهرستان توزیع شد.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: چهار کتابخانه در مناطق مختلف استان آماده افتتاح است و با بهره‌برداری از آنها، تعداد کتابخانه‌های خراسان جنوبی به 83 مورد می‌رسد.

خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - بندرانزلی در همه ادوار از شهرهای مهم و حیاتی کشور بوده و موید آن هم لقب "دروازه اروپا" است که از قدیم الایم بر آن نهاده شده و نشانی از جایگاه آن در اقتصاد کشور داشته و دارد.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - فرماندار دلگان از افزایش نظارت‌های دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: 27 نشست از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون در این شهرستان برگزار شده است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر 660 بیمار کرونایی در بیمارستانهای این استان بستری هستند که این روند در مقایسه با هفته‌های گذشته صعوی شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی با انتقاد از کوتاهی صنایع بزرگ استان در انجام مسوولیت‌های اجتماعی خود، گفت: از صاحبان صنایع استان انتظار می‌رود به تکلیفی که در قبال جامعه میزبان خود دارند، به‌درستی عمل کنند.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - شیوع کرونا و تحولات و شرایطی که بر زندگی انسان‌ها تحمیل کرده، فرصتی را دست داده تا شهروندان با مقوله مهارت‌های نوین و نوپا از جمله "تولید محتوا در فضای مجازی و سواد دیجیتال" بیشتر آشنا شده و به یادگیری آنها احساس نیاز پیدا کنند.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - این روزها سوای قیمت نامتعارف کتاب، بیماری مهلک کرونا شرایط همزبانی با کتاب را بویژه در هفته کتابخوانی برای علاقمندان که در این ایام جهت خرید تازه های نشر سری به کتابفروشی‌ها و یا نمایشگاه های کتاب می زدند، دشوار کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نفر نخست ریتینگ شطرنج زنان ایران گفت: مساله مهاجرت من از ایران شایعه بود و تنها به خاطر برخی از رفتارهای مدیران پیشین از تیم ملی خداحافظی کردم.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - حدود 16 ماه از ثبت ملی خوسف به عنوان شهر ملی پارچه بافی سنتی مله می‌گذرد؛ هنر صنعت قدیمی که راه پر فراز و نشیب را برای احیا و رونق تولید طی کرده و همچنان نیازمند توجه است.