پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تاسی از شهدا رمز پیروزی و موفقیت است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تاسی از شهدا رمز پیروزی و موفقیت است

تهران - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی، تأسی از شهدا را رمز پیروزی و موفقیت در همه عرصه‌ها دانست و گفت: همه افتخارات کشور را مدیون روحیه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس هستیم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان نیروی انتظامی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر و امام جمعه موقت تهران، تعدادی از مسئولان و معاونان لشکری، کشوری و جمعی از نمازگزاران و فعالان فرهنگی در مسجد غدیر خم (ضرابخانه) برگزار شد، ضمن اظهار سلام و درود به شهدا و روح بلند و ملکوتی امام شهیدان و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) عزیز اظهار داشت: ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) را تسلیت عرض می کنم و هفته دفاع مقدس را هم گرامی می داریم.

وی خاطر نشان کرد: ان شاء الله بتوانیم راه شهدای گرامی و ایثارگران عزیز دوران دفاع مقدس را ادامه بدهیم و درود می فرستیم بر روح بلند و ملکوتی شهدا خصوصا شهدای این محل؛ الحمدالله نمازگزاران و اهالی این محل در پیروزی انقلاب اسلامی و نیز دوران دفاع مقدس نقش به سزایی ایفا کردند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه همانگونه که از نام دفاع مقدس مشخص است ما در دوران هشت ساله در حال دفاع بودیم، یادآور شد: نام دفاع مقدس برگرفته از هشت سال دورانی است که رزمندگان اسلام جانانه با نثار خون در برابر دژخیمان بعثی برای دفاع از میهن اسلامی ایستادند و دفاع کردند.

سردار اشتری با بیان اینکه جنگ را بعثی های عراقی و آمریکایی ها به کشور ما تحمیل کردند و دلایل متعدی وجود دارد و همه می دانیم در شرایطی نبودیم که بخواهیم جنگی را شروع کنیم، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی تازه شکل گفته بود و نیروهای مسلح بیشتر بدلیل فعالیت های منافقان و ضدانقلابی ها در گیرودار تامین و حفظ امنیت در شهرها و داخل کشور بودند.

فرمانده نیروی انتظامی به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در 31 شهریور ماه در خصوص جنگ تحمیلی هشت ساله دوران دفاع مقدس و اینکه در آن دوران دشمن چشم طمع به میهن اسلامی ما داشت، اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب علاوه بر تحریک دشمنان، اوضاع داخلی ایران را نیز در تشجیع صدام به حمله، موثر دانستند و فرمودند: وضع نامناسب ارتش از لحاظ امکانات و فرماندهی در سال آغاز جنگ، نوپدید بودن سپاه و کمبود شدید امکانات دفاعی، واقعیاتی بود که دشمن از آنها اطلاع داشت و همین مسائل نیز آن را به آغاز جنگ، بیشتر تحریک کرد.

ارشدترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: در اوایل دوران دفاع مقدس با کمترین تجهیزات در برابر بعثی های عراقی ایستاده بودیم البته در ظاهر یک کشور بود بنام عراق اما در پشت پرده مجموعه ای از دشمنان با تجهیزات، تسلیحات و لشکری آماده و مهیا شده و ما در وضعیت خاصی که آمادگی لازم را برای دفاع نداشتیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه جنگ با کشور ما با جنگ های همه کشورهای دیگر در دنیا متفاوت است، افزود: چندین ویژگی بارز منحصر به فرد را می توان برای آن دوران برشمرد، اول اینکه ما یک کشور اسلامی بودیم که رزمندگان غیور ما در برابر حمله دشمن از خاک میهن اسلامی و نیز ارزش های اسلامی دفاع می کردند.

سردار اشتری با بیان اینکه مزیت ما در دوران دفاع مقدس مکتبی بود که برگرفته از واقعه عظیم عاشورا و مبانی دینی است، به فرمایشات سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که فرمودند «ما ملت امام حسینیم» اشاره و بیان کرد: ملت غیور ایران بارها و بارها در صحنه های مختلف همچون دفاع مقدس و نیز پس از آن نشان داد که در حفظ آرمان ها و ارزش های مقدس اسلام و نیز پیروی از مکتب حضرت ابا عبدالحسین (ع) تا پای جان ایستاده و از آن دفاع می کند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دوران دفاع مقدس فرمودند باید دفاع کنید، افزود: این موضوع بسیار متفاوت و خاص است، مردم به دستور ولی فقیه خود در دوران دفاع مقدس به جبهه های نبرد شتافتند اما در دیگر کشورها فقط نیروهای مسلح در جبهه های جنگ حضور می یابند.

عالی ترین مقام انتظامی کشو، برخورداری از نعمت ولایت فقیه و هدایت های داهیانه ایشان در صحنه های مختلف از ویژگی های خاص کشور ما به شمار می آید، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همین ویژگی ها باعث شد در حالی که ما از کمترین تجهیزات و امکانات برخوردار بودیم آن هم در برابر دشمنی کاملا مسلح و تجهیز شده بتوانیم بیایستیم و پیروز میدان شویم.

وی با یادآور شدن به اینکه در آن دوران حتی مشکلاتی نظیر وجود شخصی مثل بنی صدر و مخالفتش با حضور مردم و حتی نیروهایی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نتوانست مانع موفقیت و پیروزی شود، افزود: توکل به خدا و اطاعت از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و داشتن روحیه شهادت طلبی و جان نثاری رزمندگان اسلام نتیجه داد و پیروزی را از آن ما کرد.

سردار اشتری با اشاره به اینکه صدام در آن دوران براساس محاسبات خودش گفته بود سه روزه خوزستان را تصرف می کند و به تهران می رسد، گفت: دشمن نمی دانست با چه روحیه و اعتقادی طرف شده است؛ روحیه شهادت طلبی و ایثارگری که فقط در مکتب امام حسین (ع) جاری است به گونه ای که جوان 14 ساله با دستکاری در شناسنامه به عشق امام حسین (ع) خود را با شوق به جبهه حق علیه باطل می رساند.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه مدیون روحیه شهادت طلبی و ایثارگری رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله دفاع مقدس هستیم، گفت: همزمان با دوران دفاع مقدس، حوادث بسیار تلخ و پیچیده ای در کشور داشتیم، حوادثی نظیر ترورها در دهه 60 توسط منافقین، ضد انقلابیون و توطئه هایی که در اقصی نقاط کشور رخ می داد.

وی با بیان اینکه تسری پیدا کردن روحیه دوران دفاع مقدس و تأسی از رزمندگان اسلام، رمز موفقیت پیروزی در امورات است، عنوان کرد: با وجود تمام مشکلات اگر این روحیه نبود تا صد سال دیگر هم به این پیشرفت ها نمی رسیدیم هر چند دشمن با عملیات روانی گسترده سعی دارد بر این پیشرفت در عرصه های مختلف سایه بیافکند و آنها را ناچیز جلوه دهد؛ همچنین جوانان دهه هفتادی با تأسی از شهدای بزرگواری همپون همت، باکری و... و الگو قرار دادن آنان در موضوعات مختلف علمی و... به مدارج علمی بالایی دست یافتند.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه مسئولان بایستی مشکلات اقتصادی را حل کنند، خاطرنشان کرد: وجود مشکلات اقتصادی یک بحث است و پیشرفت در عرصه های مختلف موضوعی دیگر؛ باید بدانیم هر چه قدر از دوران دفاع مقدس، روحیه جهادی و ایثارگرانه رزمندگان اسلام بیشتر الگو گرفته شود به همان میزان نیز از آسیب های اجتماعی و وقوع جرایم در جامعه کاسته می شود.

وی با اشاره به بخشی از فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در خصوص تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن، گفت: تهاجم و شبیخون فرهنگی از هشدارهای رهبر معظم انقلاب به مسئولان است که امروز شاهد این نفوذ در میان جوانان کشور هستیم، زمانی دشمن در مرزها بود اما اکنون و به واسطه فضای مجازی به خانه هایمان رخنه کرده است.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات از آسیب های اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص که وظیفه نیروی انتظامی بوده پیروی و تاسی از مکتب امام حسین (ع) در امورات است که امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر ادامه این راه تاکید دارند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه نسخه شفا دهنده و نجات بخش پیروی از این مکتب است، گفت: نیروی انتظامی حافظ جان؛ مال و ناموس مردم است انصافا پلیس امروز با پلیس قبل از دوران انقلاب اسلامی قابل نیست، پلیسی که حافظ ارزش های اسلامی است و برای دفاع از میهن اسلامی و آرمان ها و این ارزش های مقدس شهدای زیادی تقدیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، ماموران نیروی انتظامی علاوه بر حضور در خط مقدم جبهه های حق علیه باطل، در اقصی نقاط کشور با ناامن کنندگان مبارزه می کردند، گفت: در آن دوران پلیس حدود 40 گردان داشت 8500 نفر از ماموران جان برکف نیروی انتظامی شامل ژاندارمری، کمیته های انقلاب اسلامی و... بودند، شهید شدند و همچنین حدود 14 هزار جانباز و دو هزار نفر نیز آزاده تقدیم نظام مقدس اسلامی کردند؛ بعد از دوران دفاع مقدس، باب شهادت در ناجا برای دفاع از امنیت باز است.

سردار اشتری با بیان اینکه امروز پلیس در خدمت مردم، حافظ ارزش ها ملجاء و پناهگاه مردم است، گفت: سبزپوشان نیروی انتظامی از فرزندان شما مردم عزیز هستند به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کسانی که در نیروی انتظامی در حال خدمت هستند، مجاهد فی سبیل الله هستند، چون جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه اخیرا پیش یکی از ماموران کلانتری قلهک هنگام نجات دادن فردی که خود را آتش زده بود، به شهادت رسید، افزود: ان شاء الله همه ما بتوانیم خادمان خوبی برای مردم میهن عزیزمان باشیم؛ شأن مردم، خدمتگزار بودن برای آنها است.

وی به اقدامات نیروی انتظامی در میدان مقابله با کرونا اشاره و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی جزو اولین نیروهایی بود که در بحث مقابله با شیوع کرونا در کنار کادر درمانی برای خدمتگزاری به مردم در صحنه حاضر شد.

فرمانده ناجا به تأسی و پیروی مردم از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکید ایشان بر اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا که راهگشای بخش اعظمی از مشکلات در این خصوص شد، اشاره و بیان کرد: بعد از کادر درمانی بیشترین تعداد شهدا متعلق به ماموران نیروی انتظامی در بحث کرونا است.

سردار اشتری با بیان اینکه ان شاء الله بیش از گذشته خدمتگزار خوبی برای مردم و نیز سرباز خوبی برای ولایت باشیم، افزود: کشور ما آینده بسیار خوبی دارد و امیدواریم با نصرت الهی و هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گشایش امورات حاصل شود.

در این مراسم از تعدادی پیشکسوتان ناجا، فعالان عرصه های فرهنگی و سبزپوشان نیروی انتظامی با اهداء لوح تقدیر شد؛ همچنین در این مراسم از طرف حجت الاسلام سید جلال مجدهاشمی امام جماعت مسجد جامع غدیر خم نیز لوح قدردانی به پاس زحمات ارزنده فرمانده نیروی انتظامی سردار حسین اشتری به وی اهداء شد.

*س_برچسب‌ها_س*