جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

ترانه علیدوستی به دلیل تحریک به آشوب و حمایت از جریان‌های ضدایرانی بازداشت شد.

پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی از دو داروی گیاهی "لیپوویا" برای کنترل سطح کلسترول، تری گلیسیرید خون و دیابت و "ول اسلیپ" برای بهبود کیفیت خواب و درمان اختلالات خواب رونمایی کرد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری عامل اصلی اغتشاشات پاساژ علاءالدین تهران خبر داد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: حدود 35 درصد از پرونده‌های دادسرای ویژه روحانیت که قابلیت صلح و سازش دارد، ثبت کیفری نمی‌شود و به صورت سازشی حل و فصل و از این تعداد بیش از 50 درصد آن مختومه می‌شود.

جسد پیرمردی که گمشده بود در چاه آب خانه‌اش در خانه ویلایی در لواسان کشف شد و پسرش به عنوان تنها مظنون پرونده که در بازداشت به سر می‌برد، به قتل اعتراف کرد.

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمایی 737 اوکراینی با حضور متهمان، وکلای متهمان، وکلای جانباختگان و نماینده دادستان به ریاست قاضی ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران برگزار شد.

زنان سه درصد از جمعیت 12 هزار و هشت نفری زندانیان جرایم غیرعمد در کشور را به خود اختصاص داده‌اند، تعداد این زنان 387 نفر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اتمام 2 هزار پروژه بهداشتی را تا پایان سال در دستور کار داریم، گفت: وزارت بهداشت با تعدیل نیرو مخالف است.

مدیرکل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادستانی کل کشور گفت: با توجه به رشد 30 درصدی سرقت‌های خشن در 8 ماهه ابتدایی سال جاری اگر فراتر از تکلیف اقدام نکنیم با روندی افزایش مواجه خواهیم بود.

مدارس تهران و دانشگاه‌ها تا سه‌شنبه تعطیل شدند و کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری تشکیل می‌شوند.

قیمت آجیل مخلوط مخصوص شب چله در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران اعلام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر ضرورت آماده‌باش نیرو‌های امدادی در پایتخت از صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا خبر داد و گفت: مردم از تردد غیرضرور در فضای باز خودداری کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: آلودگی هوا محصول بی‌توجهی دولت‌هایی است که اهمیت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و ضرورت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و موتورسیکلت‌های آلاینده را جدی نگرفتند.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضرورت تغییر نگاه به موضوعات محیط زیستی پایتخت، لزوم استفاده از پژوهش‌ها و ایده‌های نوین شرکت‌های دانش‌بنیان در مقابله با چالش‌های محیط زیست شهری را مورد تأکید قرار داد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: از ابتدای سال 98 تاکنون بیش از 358 میلیون تراکنش داده میان قوه قضائیه و سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی فقط در بستر مرکز ملی تبادل داده ثبت شده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.