جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: به‌زودی و با فراهم شدن بسترهای فناورانه، شاهد صدور کارنامه برای دستگاه‌های اجرایی از حیث نظارت قضائی دیوان عدالت اداری خواهیم بود.

جمجمه یک جوان که بر اثر تصادف آسیب دیده بود، پس از انجام جراحی، با استفاده از فناوری پرینتر سه‌بعدی ترمیم شد.

سخنگوی شهرداری تهران در خصوص علت عدم حضور شهردار تهران در هفدهمین شنبه "امید و افتخار" و افتتاح اخیر پروژه‌های شهری توضیح داد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیستم تولید غذا بزرگترین تهدید برای تنوع زیستی و یکی از بدترین محرک‌های بحران آب و هوایی است.

با تشدید وضعیت آلودگی هوای تهران، کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل جلسه داد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در بسیاری از بخش‌ها نظارت فراموش شده است، گفت: در ماه‌های آینده نظارت‌های فناورانه در آموزش و پرورش رونمایی خواهد شد.

در هفدهمین شنبه امید و افتخار با حضور مسئولان شهری مجموعه تفریحی اقیانوس پارک و 8 فروشگاه شهروند محله‌ای افتتاح شد.

تنها شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه بارورسازی ابرها، "فلرهای بارورسازی ابرها" را ساخته که برپایه "یودیت نقره" است. این فلرها بر روی هواپیما یا پهپاد نصب شده که دود غلیظی را ایجاد کرد و حاوی هسته‌های باران زا بوده و باعث باروری ابرها می‌شوند.

تصویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب، هزاران کهکشان را در کنار یکدیگر نشان می‌دهد که در یک برش کوچک از آسمان دیده می‌شوند که در این تصویر حیرت‌انگیز، مارپیچ‌ها، لکه‌های درخشان در دوردست و ستاره‌های درخشان و تعداد زیادی از کهکشان‌ها دیده می‌شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری دو نفر در خصوص شرط‌بندی مسابقه فینال جام جهانی فوتبال در فضای مجازی خبر داد.

رئیس مرکز اورژانس تهران با اعلام اینکه در یک ماه گذشته 259 نفر از شهروندان تهرانی دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده‌اند، گفت: بیشترین آمار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن طی یک هفته، 92 نفر و مربوط به هفته دوم آذرماه بوده است.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: فتنه اخیر کاملا هدایت‌شده و سازمان‌دهی شده و در راستای براندازی نظام بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: خط 6 در دو بخش افتتاح شده و قسمت میانی آن که از معابر کلیدی است تا پایان سال وارد مدار می‌شود و مسافران این خط از ایستگاه دولت‌آباد تا شهید ستاری را طی خواهند کرد.

معاون بنیاد مستضعفان جزئیات برنامه‌های این بنیاد برای رفع سوء تغذیه خانواده‌های نیازمند، زنان باردار و مادران شیرده در معرض سوء تغذیه را که تا امروز بیش از 1000 میلیارد تومان برای اجرای آن تخصیص داده شده، تشریح کرد.

پس از چند روز ممنوعیت فروش طرح ترافیک در تهران به دلیل آلودگی هوا امکان رزرو طرح ترافیک برای روز شنبه 26 آذر ماه در سامانه تهران من امکان پذیر شد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که کمبودهای دارویی نسبت به ماه گذشته 50 درصد کاهش یافته، گفت: تا پایان آذرماه میزان کمبودها کاهش می‌یابد و پس از آن برنامه بلندمدتی برای ثبات وضع تامین دارو داریم.