پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

آیین رونمایی از سردیس پنج برگزیده چهارمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به شیوع 32 درصدی فشار خون بالا در جمعیت بالای 18 سال ایران، گفت: سالمندی جمعیت و آلودگی هوا از عوامل افزایش فشار خون به شمارمی‌روند.

سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در بازدید رئیس جهاددانشگاهی از این مرکز، از ذخیره‌سازی 52 هزار نمونه زیستی در مرکز ملی ذخائر ژنتیکی و زیستی ایران خبر داد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: بر اساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری قرار است 400 هزار نفر از بازنشستگان وام 12 میلیون تومانی دریافت کنند تا به امروز 170 هزار نفر دریافت و 230 هزار نفر در صف انتظار هستند.

شرایط کیفیت هوای تهران در سال 1401 بسیار بدتر از 1400 بوده و به نظر می‌رسد که سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دخیل در هوای تهران، از پیدا کردن راهکار برای بهبود کیفیت هوا عاجز مانده و تغییر شرایط هوا را به وزش باد و بارش نزولات آسمانی واگذار کرده‌اند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در ارتباط مصرف مواد سنتی و صنعتی گفت: براساس آمار ترکیب "هروئین و شیشه" بیشترین مواد مصرفی در کشور است.

برداشت متفاوت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی از یک قانون باعث ایجاد مشکلاتی برای رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ایران جزو سه کشور برتر آسیا در زمینه تولید داروهای با تکنولوژی بالاست؛ گفت: 30 درصد ارز دارو بابت داروهای وارداتی صرف می‌شود.

هوای امروز پایتخت باز هم در وضعیت "ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و در حال حاضر 12 ایستگاه پایش هوای پایتخت وضعیت "قرمز" دارند.

گازگرفتگی به وضعیتی اطلاق می‌شود که فرد بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت می‌شود؛ انجام برخی اقدامات ساده در زمان مواجهه با فرد مسموم‌شده می‌تواند باعث نجات جان او شود.

از دقایقی پیش جلسه غیرعلنی اعضای شورای شهر تهران با شهردار تهران در قالب جلسه هم‌اندیشی آغاز شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه "دوره تغییر کتاب‌های درسی فرا رسیده است" گفت: تغییر عناوین و ساعات دروس انجام خواهد شد؛ بخشی از مطالبات مردم کاملاً به حق است چرا که کتاب‌های درسی، عمر 5 و 10 ساله دارند.

همزمان با هفته پژوهش، تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی، فناوری، نوآوری و حمایتی میان سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.

همزمان با هفته پژوهش و با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر علوم از نخستین دستگاه شتاب‌دهنده الکترواستاتیک صنعتی الکترون تحت عنوان «داینامیترون» رونمایی شد.

در حادثه درگیری بین زندانیان مواد مخدر زندان البرز یکی از زندانیان به علت پرتاب سنگ از سوی زندانیان دیگر جان خود را از دست داد و چند نفر از زندانیان نیز زخمی شده‌اند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در نشست با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از افزایش 3 برابری اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به اعضای صندوق در 9 ماهه سال جاری خبر داد.