جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با بیان اینکه سفر آیت‌الله رئیسی به استان قزوین برای پروژه چشمه نور بسیار بابرکت بوده است، گفت: با این حال شاهد این هستیم که روند تزریق بودجه به پروژه چشمه نور (شتابگر ملی) کند پیش می‌رود.

معاون دفتر آب و فاضلاب محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه سد چمشیر مشکل زیست محیطی ندارد، تاکید کرد: وجود سازه نمکی در این سد صحت ندارد.

در جریان سفر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان زنجان، آیین آزادی دو تن از محکومان به قصاص در حضور و با وساطت رئیس دستگاه قضا انجام شد.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به وضعیت شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور گفت: تا امروز هیچ کانونی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور گزارش نشده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از سکونت 20 میلیون نفر از جمعیت کسور در بافت فرسوده خبر داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه شورای اداری شهرستان ماهنشان به بازرس کل استان زنجان ماموریت داد موضوع پرداخت حقوق دولتی معادن و همچنین نحوه هزینه کرد آن در استان و شهرستان را پیگیری کند.

مشاور عالی وزیر کشور با بیان اینکه امروز با جامعه سالمندی روبرو هستیم، گفت: کشور ظرفیت جمعیت 350 میلیون نفری را دارد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

یک حقوقدان گفت: برای شناسایی محارب باید به فتوای امام (ره)، ماده 279 قانون مجازات اسلامی و علم قاضی که برگرفته از قانون اساسی است رجوع کرد و نه نظرات شخصی حقوقدانان که تئوری‌پردازی است.

یک فعال محیط زیست با اشاره به 4 پیامد فاجعه بار ساخت سد تنگ سرخ گفت: آب رودخانه بشار، 7 هزار سال است که از منطقه حفاظت شده دنا رد می‌شود؛ اگر مسیر رودخانه را با ساخت سد تنگ سرخ مسدود کنیم، حیات وحش و گونه‌های گیاهی دنا با خطر نابودی مواجه می شود.

دادگستری استان البرز اعلام کرد: "امیرحسین رحیمی در صحنه اغتشاشات شهرستان فردیس در حالی که کوکتل مولوتوف به همراه داشته از سوی یکی از ضابطان دادگستری دستگیر شده و به کانون اصلاح و تربیت شهید کچویی منتقل شده است و شایعه زندان رفتن وی صحت ندارد."

مطالعات نشان داده که دارچین به دلیل دارا بودن پلی‌فنل‌ها می‌تواند اثرات ضدچاقی زیادی داشته باشد؛ در این مطلب به برخی نسخه‌های خانگی ساده برای لاغری با دارچین پرداخته‌ایم.

رئیس شورای عالی استان‌ها از پیشنهاد اختصاص بودجه 100 میلیارد تومانی به شورای عالی در سال 1402 خبر داد.

در دیدار سفیر ونزوئلا و مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش تاکید شد: بخش‌های خصوصی دو کشور به‌صورت مشترک مدارس تیزهوشان و فنی حرفه‌ای به عنوان الگو در کشور ونزوئلا تاسیس کنند.

سازمان سنجش، حذفیات منابع طرح سوال کنکور 1402 را اعلام کرد.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) گفت: دستکم 50 درصد داروهایی که در نظام سلامت کشورمان تجویز می‌شود، غیرضروری است و می‌توان با تربیت متخصصان داروسازی بالینی این مشکل را کاهش داد.