جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: ملت ایران از فتنه‌هایی که از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون ایجاد شده پیروز بیرون آمده البته فتنه اخیر متفاوت با همه اتفاقات گذشته است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا از امکان بهره مندی کارکنان وظیفه غایب حین خدمت از کسرخدمت ایثارگری والدین خبر داد.

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به کمبود 59 هزار نیروی پرورشی در مدارس گفت: با کمبود 34 هزار مشاور هم مواجه هستیم.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

سرپرست معاونت پژوهشی جهادددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تا سال 2050 میلادی جمعیت سالمندان در ایران به بیش از 26 میلیون نفر افزایش می‌یابد و کشور را با چالش‌های جدی مانند افزایش هزینه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی روبرو خواهد کرد.

رئیس مرکز اورژانس تهران از استقرار نیروهای اورژانس تهران در میادین اصلی شهر خبر داد.

حکم اعدام "ماهان صدرات مرنی" یکی از متهمان اغتشاشات اخیر تا حصول نتیجه از دیوان عالی کشور متوقف شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بر پیگیری مشکلات و مسائل بازنشستگان صندوق فولاد تاکید کرد.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در دیدار دادستان روسیه بر پیشبرد همکاری‌های دو کشور برای رفع مشکلات حقوقی و قضائی اتباع ایرانی ساکن روسیه و اتباع روسی ساکن ایران تاکید کرد.

مشکل "سامانه ساجد" دیوان عدالت اداری رفع شد و این سامانه در دسترس کاربران قرار گرفت. این اختلال در پی بروز مشکلات سخت‌افزاری ایجاد شده بود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امروزه شاهد هستیم 80 درصد از ناوگان مسافری در شهرها در سن فرسودگی هستند و نوسازی اتفاق نیفتاده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای ایران با تشریح آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای گفت: سند راهبردی این پژوهشگاه برای نخستین بار تدوین و هم‌اکنون در حال بازبینی است و نکته بسیار مهم این است که کشور در حوزه هسته‌ای برنامه 20 ساله و برنامه 50 ساله دارد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش گفت: سبک کار را باید تغییر دهیم، تمام سختگیری‌ها در آموزش و پرورش نباید فقط متوجه طلبه‌ها باشد، آموزش و پرورش بزرگ‌ترین شبکه تربیتی کشور بوده و بهترین دوره برای کار تربیتی دوره ابتدایی است.

روابط عمومی قوه قضائیه با انتشار یک بیانیه حقوقی در خصوص شرایط جرم محاربه، اعلام کرد: طبق قانون شرط تحقق محاربه قتل یا جرح نیست.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد گفت: از مجموع دانش‌آموزان کنکوری تحت حمایت کمیته امداد، حدود 6 هزار نفر در دانشگاه‌های سراسر کشور پذیرفته شدند و 113 نفر از دانش‌آموزان کنکوری کمیته امداد حائز رتبه‌های زیر هزار در آزمون سراسری شدند.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از برخوردهای دوگانه و رویکردهای متناقض سازوکارهای حقوق بشری و غرب در رابطه با تجمعات و اغتشاشات، به شدت انتقاد کرد.