جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

با تلاش مددکاران ندامتگاه تهران بزرگ، یکی از مددجویان ندامتگاه تهران بزرگ که به جرم کلاهبرداری و محکومیت مالی زندانی بود، بعد از 19 سال آزاد شد و به کانون خانواده بازگشت.

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: فروش سبدی، نقدی و توقف فروش داروها توسط شرکت های پخش ممنوع است و هرگونه تخلف در خصوص این موارد، از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: در حال حاضر تنها حدود 50 درصد از پست‌های سازمانی سازمان حفاظت محیط زیست دارای شاغل است و به شدت در زمینه حفاظت از محیط‌های طبیعی نیازمند تقویت نیروی انسانی هستیم.

رئیس دیوان عالی کشور در دیدار با رئیس دیوان عالی روسیه، لزوم تقویت همکاری بین دو کشور به منظور مبارزه با جرایم سازمان‌یافته و تروریستی را مورد تاکید قرار داد.

بنیاد ملی نخبگان هرساله با هدف استفاده بهینه از فرصت خدمت نظام وظیفه برگزیدگان حوزوی داخل و خارج از کشور، تسهیلات خدمت نظام وظیفه را به آنان اعطا می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: به‌فاصله 10 روز پس از آزادسازی محموله 16تنی آنتی‌بیوتیک از گمرک شهیدرجایی بندرعباس با دستور ویژه قضایی، دومین محموله 16تنی مواد اولیه آنتی‌بیوتیک نیز ترخیص و به صنایع داروسازی تحویل داده شد.

مدیر سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: علاوه‌بر ون‌هایی که چندی پیش به این سامانه اضافه شده، ون‌های دیگری هم در راه هستند. همچنین تعدادی خودروی سواری را مناسب‌سازی کرده و به ناوگان اضافه کنیم.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تولد 2 توله یوز در توران گفت: زایمان یوزپلنگ غالباً در اوایل بهار انجام می‌شود زیرا دمای هوا و سایر شرایط طبیعی برای رشد توله‌ها مناسب است اما زایمان یوز در نیمه دوم پاییز پدیده‌ای نادر است!

افراد دارای معلولیت به دلیل ساعات زیادی که در خانه می‌مانند بیش از هر گروه دیگری به فضای باز پارک‌ها نیاز دارند و حالا بنا است امروز در پانزدهمین شنبه امید و افتخار، 2 پارک دسترس‌پذیر برای افراد دارای معلولیت افتتاح شود.

نتایج مطالعه دانشمندان که از بررسی یک حوضه آبریز در کشور آلمان به دست آمده، نشان می‌دهد که نابودی جنگل‌ها سبب افزایش نیترات و فسفات در آب آشامیدنی می‌شود.

یک سردفتر اسناد رسمی، بازنگری در تعرفه حق‌التحریر و سقف‌گذاری درآمد دفاتر، تنظیم اسناد غیرمنقول بر اساس قیمت واقعی، تقسیم اسناد رهنی بانک‌های خصوصی به تمامی دفاتر و الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول را از راهکارهای افزایش درآمد دفاتر برشمرد.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

با توجه به سرد شدن هوا، گشت‌های فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر برای اسکان دادن به بی‌سرپناهان در آماده‌باش به سر می‌برند.

همزمان با روز جهانی معلولان، بازدید معلولان از برج میلاد رایگان است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

پلنگی که اوایل هفته گذشته در محدوده پادگان سرخه‌حصار دیده شده بود چند روزی است که مشاهده نشده و احتمالاً به طبیعت بازگشته است.