جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

کشور مصر که بخش گردشگری آن در طول چند سال گذشته ضربه‌های دردناکی را متحمل شده به هواداران جام‌جهانی اجازه داده که بدون ویزا وارد این کشور شوند؛ این کشور با افزایش تعداد پروازهای خود با قطر شرایط بهتری را برای جذب هواداران جام‌جهانی فراهم کرده است.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ضاربان شهید روح الله عجمیان صبح امروز نهم آذر ماه در استان البرز آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، گفت: تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی برای دومین بار بعد از گذشت چهار سال در منطقه حفاظت شده "بوزین و مره‌خیل" در استان کرمانشاه به ثبت رسید.

دانشمندان پس از کشف ذرات آلودگی سمی در ریه و مغز جنین‌های مرده به این نتیجه رسیدند که آلودگی هوا منجر به زایمان یک میلیون جنین مرده در سال می‌شود!

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ترافیک فراجا با بیان اینکه محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند، گفت: ترافیک در محور شهریار تهران حدفاصل میدان معادن تا شهرقدس سنگین است.

کشت علوفه شورپسند، پرورش ماهی با زه‌آب، زراعت چوب از گیاهان شورپسند، برنامه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی است که در راستای فناوری "شورورزی" می‌توانند ایران را در گذر از روز‌های خشکسالی یاری کند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی از کاهش شاخص‌های جمعیتی و امتیاز اخذ پروانه مطب در کلانشهرها برای جذب و ماندگاری اعضای جامعه پزشکی در رشته‌های مختلف خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که مهارت‌های پایه دانش آموزان باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: با طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع شور، نشاط و امید به آینده در دانش آموزان را باید تقویت کرد.

راضیه مروتی؛ پرستار نمونه یکی از بیمارستان‌های ساوه بود که علاقه زیادی به این شغل داشت و حتی کرونا هم حریف عشق او به شغل پرستاری نشد. این پرستار در زمان حیاتش به کمک بسیاری از بیماران آمده بود و حتی پس از مرگش نیز نجات‌بخش جان بیماران شد.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ضوابط و قوانین رانندگی بانوان در دوران بارداری توضیحاتی داد.

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از رهاسازی دومین گروه گوزن‌های زرد ایرانی تکثیر شده در اسارت، با هدف تحقق برنامه عمل حفاظت از این گونه در جنگل‌های دز خبر داد.

عدم تعیین تکلیف "منشور حقوق دانش‌آموزی" باعث شده تا سیاست‌گذاری‌ها، ساختار آموزش وپرورش و ویژگی‌های نیروی انسانی با حقوق دانش‌آموزان سنخیت چندانی نداشته باشد؛ در این شرایط، کدام نهاد ناظر می‌تواند حقوق عامه مردم را از این وزارتخانه مطالبه کند؟

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از کلنگ زنی ساخت پارکینگ شهید باقری در منطقه 18 تهران خبر داد.

آب شرب شهر کرج 25 درصد از منابع آب سطحی و 75 درصد از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود که با توجه به اینکه آسیب‌پذیری، آلودگی و ریسک خطر فقدان آب زیرزمینی به شدت بالاتر از منابع آب سطحی است، به نظر می‌رسد زنگ خطر تأمین آب شرب کرج به صدا در آمده باشد.

هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به برکت اقدامات ارزشمندی که متخصصان توانمند ما انجام داده‌اند امکان مقابله با هر ویروسی را داریم.