جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

پلنگی که اوایل هفته گذشته در محدوده پادگان سرخه‌حصار دیده شده بود چند روزی است که مشاهده نشده و احتمالاً به طبیعت بازگشته است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور، از بارش باران در محورهای مواصلاتی 9 استان کشور خبر داد.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از الزامی شدن نصب حفاظ ایمنی در کامیون‌ها خبر داد.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همکاران ما با انواع آلاینده ها و مواد شیمیایی سرطان‌زا سر و کار دارند اما دریافتی آن‌ها بسیار اندک است؛ به همین دلیل است که نیروی متخصص با ما نمی‌ماند و پس از 2،3 سال دفتر پایش را ترک می‌کند.

تلسکوپ جیمز وب ناسا نگاهی خارق‌العاده به تیتان، بزرگترین قمر زحل داشته است. تیتان به عنوان قمر زحل یکی از جواهرات منظومه شمسی است و رنگ‌های آبی مایل به سبز آن یادآور زمین است. یک روز تیتان در حدود 16 روز زمین است!

رئیس دیوان عالی کشور در دیدار با رئیس دیوان عالی قرقیزستان در ارتباط با مشکلات موجود در قوه قضائیه به فراوانی پرونده‌ها و اختلاف نظر قضات اشاره کرد و گفت: دیوان عالی کشور با فراوانی ورودی پرونده مواجه است و در حال رایزنی برای حل این مسأله است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: جایگاه وکیل همچون قاضی بسیار بالاست و استقلال وکیل در مقام دفاع هم‌تراز قاضی در مقام قضاوت است.

یک شرکت دانش‌بنیان مولد گاز به برق را در کشور بومی‌سازی کرده و توانسته است اجزای ریز و درشت مولدهای اروپایی را بازطراحی کرده و به تولید برساند.

وزیر بهداشت با اشاره به شهادت 70 پرستار مدافع سلامت در دوران کرونا گفت: در کشور ما پرستاران خالصانه مجاهدت کردند و با دانش روز آشنا هستند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از اختصاص تسهیلات جدید از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی دانش‌بنیان آسیب‌دیده خبر داد.

هوای امروز پایتخت در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

اچ‌آی‌وی ویروسی است که به سیستم ایمنی بدن حمله می‌کند و اگر درمان نشود منجر به ایدز می‌شود. درمان مبتلایان این بیماری در ایران کاملاً محرمانه و رایگان است و افراد می‌توانند برای تشخیص ابتلا به اچ‌آی‌وی به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مراجعه کنند.

کتاب «مَکتب» بر اساس زندگی استاد حاج علی محمدی دوست رونمایی شد؛ رهبر انقلاب درباره این معلم بزرگ فرموده بودند: "جا دارد این قبیل چهره‌های نورانی اما بی‌هیاهو و بی‌تظاهر، به مردم و جوان‌ها معرفی شوند؛ یکی از آنها هم آقای «محمدی دوست» خودمان است."

کدو سبز از سبزیجاتی است که خواص بیشماری برای سلامتی و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مختلف انسان دارد؛ جلوگیری از پیری زودرس، کاهش قند و فشار خون و وزن، تقویت عملکرد مغز، جلوگیری از بروز سرطان کبد و تقویت استخوان‌ها از جمله خواص کدو سبز است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ماده 2 آئین‌نامه به اشاره می‌کند و رانندگان حادثه‌ساز که دو بار نمره منفی گرفته اند، خیلی مراقب سرعت خود باشند تا مشمول این ماده قانونی در صورت ارتکاب مجدد تخلفات نشوند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.