جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

فردی به نام مسعود دولتشاهی در درگیری مسلحانه کشته شده است؛ بررسی سوابق مسعود دولتشاهی نشان می‌دهد وی دارای چندین فقره پرونده شرارت بوده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مشوقاتی که امروز در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهیم مشوق‌های بسیار خوبی است و وام‌های هتل‌ها و مراکز گردشگری دو سال دیگر استمهال شد

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که تنها 40 درصد کشورهای آسیایی به هدف حفاظت از 17 درصد خاک خود در قالب "مناطق حفاظت شده" رسیده‌اند که این پایین‌ترین آمار در تمام قاره‌هاست.

رئیس دپارتمان وکالت تخصصی مرکز وکلای قوه قضائیه با اشاره به معضل اعتبار "اسناد عادی" گفت: یکی از معضلات اسناد عادی این است که در حوزه شناسایی مالکیت‌های افراد، بسیاری از اوقات نمی‌توانیم اموال بدهکاران را پیدا کنیم.

آخرین فیلم منتشر شده از "پیروز" نشان از رشد قابل توجه این توله یوزپلنگ ایرانی دارد.

شهردار تهران خطاب به ملی پوشان نوشت: "فدای غیرتتان، به میهن عزیزمان خوش آمدید!"

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو)، «شب یلدا» را به عنوان میراث مشترک فرهنگی افغانستان و ایران ثبت جهانی کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: برای نخستین بار پرنده‌ای با نام "زنگوله بال" توسط اعضای تیم پرنده‌نگری شهرستان مریوان در تالاب بین‌المللی زریوار مشاهده و رکورد شد.

رئیس سازمان زندان‌های کل کشور گفت: با همکارانمان در سراسر کشور اتمام حجت کردیم که باید به نحوی برنامه‌های خودشان را تنظیم کنند که تا پایان خرداد 20 درصد، تا پایان شهریور 30 درصد و تا پایان سال ظرفیت اشتغالزایی در سراسر زندان های کشور به 50 درصد برسد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تعدادی از بیماران به دلیل اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه به دارو دسترسی ندارند و برخی شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم از فروش دارو و تجهیزات پزشکی به ایران خودداری می‌کنند.

وزیر بهداشت گفت: در طول تاریخ سابقه نداشته که بیماران را تحریم کرده باشند که این مسئله درباره بیماران ایرانی انجام شد.

سیاهه انتشار مربوط به سال 1400 که مبنای تصمیم‌گیری درباره آلودگی هوا قرار گرفته است، از ساده‌ترین مسیر که بیشترین خطا را دارد به دست آمده و بخشی از داده‌های مدون آلودگی هوای تهران به «کم‌نمایی» آلوده است!

سهیلا گلستانی و حمید پورآذری از بازیگران تئاتر توسط ضابط قضائی بازداشت شدند؛ دستگیری این دو بازیگر تئاتر به‌دنبال انتشار یک ویدیو صورت گرفت؛ در این مطلب به بررسی مستدات حقوقی بازداشت آنها پرداخته شده است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات ایدز ایران با بیان این‌که 23 هزار نفر از مبتلایان HIV در کشور زنده هستند؛ گفت: الگوی انتقال اچ‌آی‌وی از اعتیاد تزریقی به روابط جنسی تغییر کرده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ترافیک فراجا، آخرین وضعیت ترافیک در جاده‌های کشور را تشریح کرد.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.