شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: با کمبود حداقل 5 هزار دستگاه اتوبوس در تهران مواجه هستیم.

رئیس کانون بازنشستگان تهران جزئیات بسته بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی را اعلام کرد.

فرمانده پلیس فرودگاه های پلیس پیشگیری فراجا از دستگیری سارقان زورگیر حرفه‌ای خودرو خبر داد.

با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجماعی، نعمت‌الله ترکی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری شد.

نخستین ژن‌درمانی موفق در ایران به روش "کارتی‌سل درمانی" در شهریور ماه 1401 در بیمارستان مرکز طبی کودکان و بر روی "آرمان" بیمار 5 ساله مبتلا به سرطان خون نوع لوکمی لنفوبلاستیک حاد که سه بار سابقه برگشت یا عود بیماری داشته اجرا شد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

کارشناس کیفیت خدمات گردشگری با اشاره به ظرفیت فوق‌العاده اقامتگاه‌های سنتی در جذب "گردشگران خارجی"، از باید و نبایدها در راستا توسعه همه‌جانبه این دست از اقامتگاه‌ها توضیح داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: موفقیت این دانشگاه در زمینه تولید و ساخت محصولات فناورانه و دارو، قرارگیری دانشگاه در کنار صنعت است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش بیماری‌های تنفسی نتیجه تغییر اقلیم است؛ گفت: باید به سمت کاهش مصرف انرژی های فسیلی و تولید انرژی پاک و توسعه کشاورزی های‌تک پیش برویم.

شرکت های خلاق و دانش‌بنیان در کسب نمره حدنصاب می‌توانند به‌صورت یک‌ساله برای ارائه خدمات آموزشی در همه واحدهای آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش، گواهینامه دریافت کنند.

محصولات ژن‌درمانی قیمتی نزدیک به 300 هزار دلار تا 2 میلیون دلاری دارد که امروز در کشور با یک‌دهم هزینه‌ها انجام می‌شود. زیرساخت 17 هکتاری در اختیار 500 شرکت دانش‌بنیان حوزه پزشکی قرار می‌گیرد.

یک سردفتر از رد شدن درخواست مناظره او با رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از سوی کانون خبر داد و ضمن قانونی بودن درخواست خود، به شرح وظایف هیئت مدیره این کانون پرداخت.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اعمال قانون دو میلیون خودروی فاقد معاینه فنی و نیز 142 هزار خودروی دارای نقص فنی یا دودزا از ابتدای سال‌جاری تاکنون در پایتخت خبر داد.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: باید خودروهای فرسوده از رده خارج شوند و در کنار این موارد نیز توجه ویژه‌ای به قانون "هوای پاک" و اجرای آن داشته باشیم.

یک حقوقدان گفت: وجود اسناد غیررسمی پیامدهای زیادی از جمله زمین‌خواری، کلاهبرداری، اسناد معارض و... دارد. امروز شاهد این هستیم که خیلی از محاکم درگیر همین موضوع هستند.

با رای دیوان عدالت اداری، تعیین مجازات برای اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌ها و اتاق اصناف از سوی هیئت‌های عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، ممنوع است.