جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در اتوبوسرانی با بدترین وضعیت روبه‌رو هستیم و در این دوره مدیریت شهری، مجموعاً 145 دستگاه اتوبوس با تخفیف 80 درصدی از طریق دولت و 175 دستگاه اتوبوس نیز از محل قراردادهای قبلی تحویل گرفته‌ایم.

سالانه بین 6 تا 7 تور علمی برای مستعدین برتر و نخبگان در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود که تصاویر مربوط به تعدادی از تورهای علمی برگزار شده در این استان منتشر شده است.

دادستان تهران گفت: در پی دستور رئیس قوه قضائیه 46 زندانی که شرایط ارفاق قانونی را داشتند آزاد شدند و در بین افراد آزاد شده شماری از اغتشاشاگران وقایع اخیر هم حضور دارند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: با هوشیاری مرزداران هنگ مرزی جکیگور، 50 قبضه سلاح کلت غیرمجاز قاچاق قبل از ورود به کشور کشف شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه از 1000 میلیارد تومان اعتبار کاغذ کتاب‌های درسی فقط 400 میلیارد تومان تأمین شده است، درباره کتب درسی که کاندیدای تغییر هستند، توضیح داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و غربی استان خبر داد و گفت: مردم استان تهران از فردا تا چهارشنبه از تردد غیرضرور خودداری کنند.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: سیاست‌گذاری آموزشی دچار اشکالاتی است و بر رفتار معلم تأثیر دارد به گونه‌ای که همچنان با رویکرد سنتی اقدام می‌کنند و برای اطمینان از یادگیری دانش آموزان، حجم زیادی از تکالیف را ارائه می‌دهند.

یکی از چالش‌های بزرگ تماشاگران جام‌جهانی 2022 در قطر، بالا بودن هزینه‌های مربوط به تغذیه و اقامت در این کشور است؛ به گونه‌ای که آب معدنی کوچک به قیمت 100 هزار تومان و یک بسته مختصر خوراکی به قیمت 800 هزار تومان به فروش می‌رسد!

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به رفع کمبود داروهای ضروری تا پایان هفته جاری، گفت: تولید شربت آموکسی‌سیلین و داروی آموکسی‌کلاو افزایش یافته است.

با حکمی از سوی علی سلاجقه، مهدی خادم ثامنی به عنوان مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: 3 حوزه ساخت مترو، بهره‌برداری مترو و اتوبوسرانی در 6 ماهه ابتدایی سال جاری و بنابر اعتبار اختصاص یافته؛ پیشرفت 30 درصدی را بر اساس اعتبار در 6 ماهه اول سال 1401 داشته‌اند.

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: بنیاد در دوره دانش‌آموزی و دانشجویی، تورهای "ایران‌گشت" را برگزار می‌کند که بازدید از صنایع و کارخانجات پیشرفته را شامل می‌شود؛ در این تورها کاملاً ذهنیت آنها در رابطه با وضعیت کشور عوض می‌شود.

یک کارشناس محیط زیست با اشاره به لزوم اجرای طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) در کشور گفت: این طرح صرفه اقتصادی داشته و اجرا شدن آن به معنای کاهش اتلاف سوخت و کاهش آلودگی هواست.

اعضای شورای شهر تهران در یکصدونهمین جلسه شورای شهر تهران موضوعات مختلفی را از جمله نوسازی محله نفرآباد و ارائه تسهیلات به ساکنان، وضعیت خدماتی در این محله و همچنین عدم به‌روزرسانی سامانه شفافیت تهران را بررسی کردند.

سؤالات و ابهامات دانش‌آموزان دهه هشتادی به‌ویژه در حوزه حجاب و عفاف در کتاب "بالاتر از بهشت" پاسخ داده شده است.