شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس پلیس فتای پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع "برنده شدن در قرعه‌کشی" خبر داد و گفت: متهم با ترفند برنده خوش‌شانس رادیویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

شهردار تهران نسبت به واگذاری 4 برند شهرداری تهران واکنش نشان داد و گفت: از گذشته واگذاری سهام برندهای شهرداری تهران مطرح بوده و این یکی از تکالیف شهردار‌ی است که بخشی از این سهام واگذار شود.

مشاور معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از دلایلی که بودجه ما کم است، این است که در زمان توزیع اعتبارات دولت اولویت‌های دیگری دارد و با توجه به شرایط فعلی کشور، سبد محیط زیست در انتهای صف بودجه است.

شهردار تهران از افتتاح و بهره‌برداری از 100 طرح و پروژه تا پایان سالجاری در پایتخت خبر داد.

استاد و رئیس پژوهشکده ژن، سلول و بافت دانشگاه علوم پزشکی تهران، درخصوص اینکه ایران چگونه با جابه‌جایی مرزهای علمی سرطان خون را درمان کرد، توضیحاتی ارائه کرد.

اینکه اقدامات و خروجی‌های "قرارگاه اجتماعی" با محوریت شهرداری تهران تا به امروز تا چه میزان به حل مسئله "کودکان کار" منجر شده، مسئله مهمی است که باید پاسخ روشنی به آن از سوی شهرداری تهران و به ویژه معاون اجتماعی و فرهنگی داده شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به رصد اختلال یادگیری، بیش‌فعالی و نقص توجه در سنجش سلامت نوآموزان درباره زمان آغاز این طرح توضیحاتی داد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده اصلاح 18 تقاطع امسال در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد تا به امروز 4 تقاطع اصلاح شده، گفت: ان‌شاءالله تا پایان سال جاری 12 تقاطع دیگر اصلاح خواهند شد.

همزمان با آغاز هفته بسیج چندین پروژه عمرانی از جمله تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام و راه‌اندازی 5 مخزن و دو زمین چمن به بهره‌برداری رسید.

معاون اول قوه قضائیه گفت: دیوان عالی کشور بر تمام دادگاه نظارت عالیه دارد، لذا باید این نظارت عالیه تقویت شود و ارتقا یابد.

سرپرست معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در جلساتی که با دستگاه‌های مکلف در اجرای قانون هوای پاک داشتیم، تکالیفی برای سال 1402 احصا شد که انجام آن‌ها به مبلغی بالغ بر یکصد هزارمیلیارد تومان نیاز دارد.

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره تلاش شهرداری برای جذب 2000 دستگاه سورن تولید شده در انبارهای ایران خودرو توضیحاتی را ارائه کرد و از افزایش تسهیلات نوسازی با اتکاء به منابع داخلی شهرداری تهران خبر داد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال حاضر حداقل 1.5 میلیون عدد انسولین قلمی از هر نوع در بازار تامین شده است، گفت: انسولین فقط با نسخه پزشک و ثبت اطلاعات بیمار و بدون تغییر قیمت در سامانه تیتک قابل عرضه است.

آموزش و پرورش اعلام کرد: صدور احکام آموزشیار معلم (45 درصد مجموع حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل) برای مشمولین از 31 شهریور 1400 اعمال شد، وجوه و معوقات نیز از اول فروردین 1401 به مدت 8 ماه پرداخت شده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد شهرهای زرد و نارنجی کرونایی در کشور کاهش یافته است و هیچ‌یک از شهرها در وضعیت قرمز نیست.

گروه فنی خبرگزاری فارس طی اطلاعیه شماره یک خود اعلام کرد: ادعاهای مربوط به حذف 250 ترابایت اطلاعات یا پخش فیلمی به نام دوربین مدار بسته، صحت نداشته و مربوط به خبرگزاری فارس نیست.