جمعه 13 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس قوه قضائیه گفت: برخی احکام صادر شده از سوی دادگاه‌های رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشات در دیوان عالی تایید شده‌اند و برخی دیگر نیز در مرحله رسیدگی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در پی تشدید آلودگی هوا خبر داد و گفت: هشدار نارنجی آلودگی هوا صادر شده است.

به همت نمایندگی‌های ستاد دیه سراسر کشور در هشت ماهه سال جاری تعداد 4 هزار و 744 زندانی جرایم غیرعمد از بند حبس رهایی یافته‌اند که 230 نفر از این افراد زنان هستند.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به پروژه 9.3 کیلومتری بزرگراه شهید بروجردی گفت: قطعه اول این پروژه از تقاطع ساوه آزادگان به سمت بلوار الغدیر به طول 9 کیلومتر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اجرای سلیقه‌ای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری گفت: وزارت بهداشت به این جمع‌بندی رسید که پرداخت علی‌الحسابی به پرستاران داشته باشد که این موضوع را نمی‌توان اجرای قانون تعرفه‌گذاری تلقی کرد.

مسئله تکمیل ظرفیت "بهشت زهرای تهران" چند سالیست که از سوی مسئولان مدیریت شهر تهران و سازمان بهشت زهرا اعلام شده است؛ اما محل "آرامستان جدید تهران" کجاست؟!

دانشمندان روش جدیدی را بر پایه نانو کشف کرده‌اند که هزینه استحصال هیدروژن که از انواع سوخت پاک است را به حداقل می‌رساند.

"سد چمشیر" قربانی بی‌کفایتی در مدیریت حوضه آبریز است چرا که آنچه فعلاً در بالادست سد چمشیر مشاهده می‌شود، صدها هکتار کشت برنج، کشت انواع صیفی‌جات، توسعه عجیب باغات، ایستگاه‌های پمپاژ متعدد و مدیریت فشل آب در این منطقه است.

آژانس فضایی سرنشین‌دار چین (CMSA) اعلام کرد که چین فضاپیمای خدمه Shenzhou-15 را عصر سه‌شنبه به فضا پرتاب می‌کند و دسته دیگری از سه تایکونورد (فضانورد) را به ایستگاه فضایی در حال گردش خود می‌فرستد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به دو تغییر کتاب‌های درسی در سال تحصیلی آینده گفت: تغییرات بنیادی از سال 1403 آغاز می‌شود همچنین کاهش تعداد کتاب‌های درسی در حال بررسی است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تامین نقدینگی شرکت‌ها علت کمبود 40 قلم دارو در کشور است، گفت: تولید آموکسی‌کلاو نسبت به ابتدای سال 20 برابر شده است‌.

رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری 177 سوداگر مرگ در تهران خبر داد.

رئیس پلیس فتا فراجا کشور گفت: اعضای یک باند شرط‌بندی و قمار که در حوزه مسابقات جام جهانی 2022 قطر فعالیت می‌کردند، با گردش مالی 100 میلیارد تومانی شناسایی و دستگیر شدند.

هوای امروز شهر تهران در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی اظهار کرد: فقط دو شرکت چند ملیتی بزرگ در دنیا هستند که بر روی موضوع درمان سرطان خون با ژن‌درمانی کار می‌کنند؛ در آینده تمام درمان‌های سرطان به سمت روش‌های "ایمونوسل‌تراپی" خواهد رفت.

مدیر گروه مطالعات حمل و نقل ترافیک مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: در طرح ایمنی ترافیک که مطالعات آن در دوره جدید مدیریت شهری به پایان رسیده، کاهش 60 درصدی تلفات تصادفات در بازه زمانی 10 ساله پیش‌بینی شده است.