شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: داروی بیهوشی "کتامین" برای نخستین بار در کشورمان تولید داخلی شده و توزیع می‌شود.

بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری در راستای اجرای برنامه‌های علمی و فرهنگی مصوب و برگزاری تورهای علمی، برنامه بازدید از یک شرکت لوازم خانگی را ویژه مستعدان برتر و مخترعین استان برگزار کرد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران در تولید دانش در حوزه طب سنتی، رتبه چهارم دنیا را دارد.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: 3 هفته پس از ورود آنتی‌بیوتیک‌ها به کشور سازمان غذا و دارو طی نامه‌ای تعداد محدودی از یک بچ مشخص را جمع‌آوری کرده است؛ سازمان غذا و دارو در این زمینه باید پاسخگو باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای مرحله اول ادغام آموزه‌های طب ایرانی در نظام سلامت کشور در 14 دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مقاومت میکروبی باعث دشوارتر شدن درمان و افزایش مرگ ناشی از بیماری‌های عفونی می‌شود؛ از ثبت اطلاعات تجویز آنتی‌بیوتیک‌های خاص در بیمارستان‌ها خبر داد.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان این‌که داروهای وارداتی هم مانند داروهای داخلی به لحاظ اندازه گیری ماده مؤثره توسط سازمان غذا و دارو بررسی می‌شوند؛ درباره جمع‌آوری برخی داروهای آنتی‌بیوتیک وارداتی توضیح داد.

روابط عمومی مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از شهروندان و خبرگان شهری خواست تا قوانین دارای تزاحم، ابهام و تعارض مدیریت شهری و راهکارهای تخصصی آن را به مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران اعلام کنند.

پروژه احداث پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام همزمان با چهاردهمین شنبه «امیدوافتخار» افتتاح می‌شود.

گزارش سال 2022 مؤسسه "کلاریویت آنالیتیکس" درباره "پژوهشگران پراستناد" جهان نشان می‌دهد 12 پژوهشگر وابسته به مؤسسه‌های ایرانی از تأثیرگذارترین‌ها در پیشرفت علوم شناسایی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ 3 ماه فرصت دارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری اظهار کرد: پیش فرض ما این است که حداقل تا پایان 2 سال آینده بتوانیم 4 تا 6 درصد واقعی تولید ناخالص ملی را به اقتصاد دانش‌بنیان متصل کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی جزئیاتی درباره مشارکت حوزه علمیه با آموزش و پرورش در "مدرسه‌داری" مطرح کرد.

بیش از 2713 درخواست به کانون پتنت ایران رسیده است که از این میان 465 درخواست در مرحله ارزیابی محتوایی تأیید شده است. کانون پتنت ایران در قالب برنامه حمایتی معاونت علمی، از ثبت این اختراع‌ها در ابعاد بین‌المللی حمایت می‌کند.

سازمان غذا و دارو دستور ریکال (جمع‌آوری دارو از سطح عرضه) برخی از سوسپانسیون‌های خوراکی کوآموکسی کلاو را صادر کرد.